روند ادامه دار کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی


روند ادامه دار کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

بهای طلای سیاه در معاملات جهانی امروز حدود ۱ درصد کاهش یافت.

سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس از کند شدن رشد جهانی و تاثیر آن بر میزان تقاضا نفت در جهان و نیز افزایش قدرت دلار در معاملات نگرانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۷ درصد کاهش، ۹۳ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس قرار است امروز در مورد تولیدات نفت خود در ماه سپتامبر تشکیل جلسه بدهند.

بسیاری می‌گویند اعضای این سازمان به احتمال زیاد در تولید نفت خود را بدون تغییر در ماه سپتامبر ادامه خواهند داد یا حداقل اندکی افزایش مشاهده خواهد شد.

برخی منایع خبری می‌گویند به دلیل رکورد بازار نفت عربستان سعودی تمایل چندانی برای افزایش تولید خود نشان نداده است زیر معتقد است جنگ اوکراین اوضاع بازار‌های نفتی را آشفته کرده است.

این روز‌ها ترس از رکود اقتصادی بی سابقه در آمریکا و اروپا، کاهش تقاضا به دلیل مشکلات و تنش‌های جهانی و اوج گیری مجدد کرونا در برخی کشور‌های بزرگ جهان بازار نفت خام را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین