املاک دانشگاه تهران فروخته نمی شود / 25 هکتار به فضای دانشگاه افزوده می شود


 املاک دانشگاه تهران فروخته نمی شود / 25 هکتار به فضای دانشگاه افزوده می شود

رکنا: دانشگاه تهران در خصوص خبرهایی که راجع به فروش املاک این دانشگاه دست به دست می شد اظهاراتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق گفته برخی مستاجران دانشگاه تهران در خیابان های کارگر شمالی و بدیع الزمان، از جمله چند سوپرمارکت و کافه، تخلیه شده اند یا قرار بر آن است که تخلیه شوند. این مستاجران که البته مدت قراردادشان با دانشگاه نیز تمام شده است، معتقدند دانشگاه قصد فروش این املاک را دارد. درستی یا نادرستی این موضوع را از رضا قاسمی، مدیر کل طرح های عمرانی دانشگاه تهران جویا شدیم.

او در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه بحث فروش املاک دانشگاه تهران هیچ وقت مطرح نبود و نیست گفت: طرح توسعه دانشگاه تهران، از سال 1382 شروع شده و بر اساس آن، 25 هکتار به فضای دانشگاه افزوده خواهد شد. این فضاها در محدوده خیابان 16 آذر تا خیابان کارگر، خیابان پورسینا تا بلوار کشاورز و خیابان های قدس تا وصال قرار دارد. در این طرح، ممکن است فضاهای فرسوده تخریب و بازسازی شود؛ ولی باز هم این ها نشانه فروش نیست.

رضا قاسمی، در ادامه گفت: این ذهنیت برخی افراد است که فکر می کنند دانشگاه تهران قصد فروش املاک را دارد. دانشگاه تهران وسعت زیادی دارد که مجموعه خیابان انقلاب، تنها جزئی از آن است.

مدیر کل طرح های عمرانی دانشگاه تهران در پایان افزود: در طرح توسعه، ممکن است برخی املاک اجاره داده شده باشد و مستاجر ممکن است با هماهنگی موجر، محل اجاره شده را بازسازی کند. طرح توسعه، یک طرح جامع است که طبق آن، تمام بخش ها، مجموعه های آموزشی، پژوهشی، پارک های علم و فناوری را شامل می شود و چیزی به این شکل که الان در حال استفاده است دیده نخواهد شد.

لازم به ذکر است طرح توسعه دانشگاه تهران، یکی از مهم ترین چالش های شهرداری منطقه 6 است که اجرای ناقص آن، سبب ایجاد فضاهای ناامن و بی‌دفاع شهری، رها شدن و تخریب املاک تملک شده توسط دانشگاه تهران شده که کاهش زیبایی بصری این فضاها را به ارمغان آورده است.

با وجود گذشت بیش از ۲۵سال از تصویب این طرح، حدود ۳۰ درصد از قطعات طرح توسعه دانشگاه تهران تملک شده است و با تعریف پهنه S۲۲۱ در سامانه شهرسازی، امکان صدور پروانه وجود نداشته و مالکین متعدد خصوصی که تمایل به فروش املاک خود را ندارند، نسبت به تغییر کاربرد املاک به صورت غیر مجاز اقدام کرده که این مهم سبب بروز معضلات برای منطقه شده است.

زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس