پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از 27 هزار طرح روستایی و عشایری


پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از 27 هزار طرح روستایی و عشایری

اطلاعات سامانه کارا از پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از ۲۷ هزار طرح روستایی و عشایری تا پایان تیرماه امسال خبر می دهد.

پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از 27 هزار طرح روستایی و عشایری

به گزارش ایران اکونومیست، طرح اشتغال روستایی و عشایری از بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در کل کشور به اجرا درآمد؛ این طرح به دنبال مجوز مجلس در برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری عملیاتی و مقرر شد معادل ریالی آن از محل منابع داخلی بانک‌ها به حساب موسسات عامل واریز شود.

بر این اساس صندوق توسعه ملی اجازه یافت با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.

بر اساس گزارش سامانه کارا، تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سرفصل اشتغال پایدار روستایی و عشایری منجر به ایجاد ۵۴ هزار و ۱۰۰ شغل در سراسر کشور شده است.

بانک توسعه تعاون به‌ عنوان بانک عامل در این طرح ملی توانسته تا پایان تیر ماه به ۲۷ هزار و ۴۱۸ طرح در تمام استان‌های ایران تسهیلات اشتغال پایدار اختصاص دهد.

استان‌های کرمانشاه با ۴۷۹۸ طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۶۵ طرح و گلستان با ۱۴۶۱ طرح، در رتبه های اول تا سوم طرح های پرداختی در این طرح قرار دارند.

استان کرمانشاه همچنین با ۵۹۳۸ اشتغال ایجاد شده در رتبه اول و پس از آن استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان قرار دارند.

بانک توسعه تعاون در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود ۳۰ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این میزان حدود ۵۵۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. از محل پرداخت این میزان تسهیلات ۱۳ هزار و ۹۳ طرح توسط مددجویان در سراسر کشور راه اندازی شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، از ابتدای اجرای طرح "اشتغال پایدار روستایی و عشایری"، بانک توسعه تعاون در کنار دو بانک کشاورزی و پست بانک و صندوق کارآفرینی امید، وظیفه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را بر عهده گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید