وزیر ورزش: نامه فیفا پیشنهادی بود و ما هم مشکلی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم


وزیر ورزش: نامه فیفا پیشنهادی بود و ما هم مشکلی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم

حمید سجادی درباره نامه اخیر فیفا اظهار داشت: در این نامه الزامی نبود بلکه پیشنهادی پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما هم مشکلی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

به گزارش فارس، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز چهارشنبه (۱۲ مرداد) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره نامه فیفا به فدراسیون فوتبال درباره حضور زنان در ورزشگاه ها، اظهار داشت: ما این موضوع را پیگیری کردیم اما در این نامه پیشنهاد شده و الزامی در این باره نبوده است، آنچه در نامه نوشته شده پیشنهاد بوده که در واقع همان پیگیری‌های قبلی است و تاکنون هم مشکلی درباره با حضور خانم‌ها در ورزشگاه ها نداشته‌ایم. یادتان باشد آخرین بار در بازی ایران و عراق هم بانوان ما تشریف آوردند و به بهترین شکل حضورشان رقم خورد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در مشهد این اتفاق نیفتاد؟ گفت: اصلاً قرار نبود در مشهد تماشاچی داشته باشیم. شرایط طوری شد که تماشاچی‌ها تشریف آوردند اما از نظر زیرساخت آمادگی حضور خانم‌ها را نداشتیم، این مسئله اعلام هم شده بود و بعد از آن هم، هیچکس از اتفاق مشهد خوشحال نشد، بارها عذرخواهی کردم و باز هم از جامعه محترم بانوان عذرخواهی می‌کنم که آن روز فرصت حضور در ورزشگاه برایشان فراهم نشد به عنوان خادم حوزه ورزش و جوانان با وجود اینکه پنج ماه از این اتفاق گذشته باز هم از همه عزیزان و خانواده محترم ورزش و بانوانی که علاقه‌مند بودند آن روز بازی را ببینند عذرخواهی می‌کنم، اما تاکنون مشکل دیگری نداشته‌ایم هر زمان لازم بوده و اراده کرده‌ایم با مجوز دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم را انجام داده و زیرساخت را فراهم کرده‌ و در استادیوم آزادی هم به بهترین شکل تشریف آورده اند.

سجادی تصریح کرد: دوستان ما در فدراسیون فوتبال این موضوعات را بررسی می‌کنند به مجرد اینکه خبر را شنیدم حداقل بنده چند جلسه رسمی در دفترم تشکیل دادم و ابعاد قضیه را بررسی کردیم تا کمک کنیم ببینیم بهترین راهکار چیست تا بتوانیم در خدمت بانوان باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: ما وظیفه نظارتی خود را مطابق قانون داریم؛ هم بحث پیش‌پرداختی که اتفاق افتاده و هم ضمانتی که گرفته شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه آن شرکت بعد از آن اتفاق، ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی بابت آن دو میلیون یورو فدراسیون پرداخت کرده است اما چون ضمانت آن پرداخت، ساختمان فدراسیون بود، الان شش دانگ آن ساختمان به نام شرکت شده است.

وی افزود: برای سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم برای اینکه به نام فدراسیون فوتبال است همین اتفاق افتاده است. به خاطر آن ضمانت الان پیش‌پرداخت انجام شده و اخیرا هم رای دستیاران آمد که منتظر دو مورد پنج درصد دیرکرد پرداخت آقای ویلموتس هم هستند. واقعاً عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است. ما پی‌گیری لازم را مطابق قانون انجام می‌دهیم و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد و نتایج آن اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به این امر بی‌تفاوت باشیم. برخی به من خورده گرفتند که شما نباید به این موضوع می‌پرداختید. برخی از افرادی که ما می‌دانیم در گذشته کجا بودند، چه ردپایی دارند، خودشان هم مدیر بودند و چه عواقبی برجای گذاشتند و مدیر چه باشگاه‌هایی بودند که از آنها اکنون هیچ اسمی نیست. برخی از آنها برای من خط و نشان کشیدند و برای من متن دادند و در فضای مجازی به دلیل اینکه وزیر وظیفه حاکمیتی خود را تشریح کرده است به لرزه افتاده‌اند.

سجادی تصریح کرد: ما اصلا هدفمان نام بردن از کسی نیست. یک عده گفتند آقای سجادی از یک کاندیدا حمایت می‌کند، خیر! وزارت ورزش اصلا به هیچ عنوان در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه ورود به خود نمی‌دهد اما کمک می‌کند که بهترین انتخابات شکل بگیرد و فدراسیون فوتبال از حالت سرپرستی هرچه زودتر خارج شود.

وی یادآور شد: دیروز بر بنده در مجلس خرده گرفتند که افرادی که از مسببان همین قرارداد ویلموتس هستند را اجازه داده‌اید که ثبت‌نام کنند در حالی که ما اصلاً اجازه جلوگیری از ثبت‌نام نداریم و هرکس شرایطش را داشته باشد می‌تواند ثبت‌نام کند اما من به راحتی دیروز در مجلس مورد خطاب همین موضوع قرار گرفتم و فرصت دفاع هم نداشتم.

سجادی تاکید کرد: البته همچنان هرکس بپرسد من توضیح خواهم داد و دفاع خواهم کرد برای اینکه دیروز من به ناحق متهم به این شدم که از نظر بعد نظارتی کم‌کاری کردیم. ما نمی‌توانیم از ثبت‌نام جلوگیری کنیم، این کار انجام می‌شود و بعد دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و حراست بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنند.

وزیر ورزش تصریح کرد: متاسفانه دیروز مواردی در مجلس مطرح شد که اصلاً مرتبط با سوال بنده نبود و همین مطالب هم عنوان شد. ما پرونده ویلموتس را تا آنجا که وظیفه قانونی ماست تا پایان پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر