آخرین اخبار کرونا در کشور


آخرین اخبار کرونا در کشور

رئیس هئیت مدیره نظام پزشکی تهران بر لزوم سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا در کشور با استفاده از امکانات نهادها و سازمان های دارای توان مشارکت در این حوزه، تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین اخبار کرونا در کشور چیست؟

به نقل از ایسنا، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، گفت: آن چه در مطالعات اثبات شده و توافق جهانی بر روی آن وجود دارد، این است که دُز یادآور واکسن کرونا هم شدت بیماری و هم میزان مرگ و میر را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

محمد رئیس زاده با تاکید بر این که همه آحاد جامعه و کادر درمان نسبت به تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا اقدام کنند، اظهار کرد: برای کاهش شدت بیماری و همچنین کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا باید نسبت به تزریق دُزهای یادآور سوم و چهارم هر چه سریع‌تر اقدام کرد.

همچنین رئیس هئیت مدیره نظام پزشکی تهران بر لزوم سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا در کشور با استفاده از امکانات نهادها و سازمان های دارای توان مشارکت در این حوزه، تاکید کرد.

موید علویان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور در سال گذشته، گفت: پیک پنجم کرونا در کشورمان فاجعه بار بود و در این موج به‌طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از هموطنان را از دست می‌دادیم، اما خوشبختانه عملکرد اجرایی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موضوع پیشگیری با انجام واکسیناسیون گسترده در مقطع زمانی کوتاه مورد توجه قرار گرفت و واکسیناسیون با استفاده از واکسن‌های وارداتی و تولید داخل شتاب فوق العاده‌ای گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی نظام پزشکی تهران بزرگ، وی افزود: به تناسب واردات انبوه واکسن در زمانی کوتاه به کشور، روند واکسیناسیون هم شتاب تازه‌ای به خود گرفت.

وزارت بهداشت و کلیه ارگان‌های همراه اعم از سپاه، بسیج، ارتش و شهرداری برای واکسیناسیون گسترده مردم بسیج شدند و شاهد بودیم سیاست پیشگیری برای کاهش انتشار ویروس در بین جمعیت قابل توجهی از مردم در دستور کار قرار گرفت و با توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، شست‌وشوی دست، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمع، تا پایان سال تعداد قابل توجهی از افراد جامعه در برابر کرونا واکسینه شدند؛ اگرچه پیک ششم بیماری با نوع اُمیکرون آغاز شد، اما همکاری مردم کشور برای انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها نقش مؤثری در مهار موج ششم داشت، تاجایی‌که ایران به یکی از نمونه های موفق مهار کرونا بدل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا