دستگاه قضایی به موضوع انتشار اخبار کذب علیه فرودگاه‌ها ورود کند


دستگاه قضایی به موضوع انتشار اخبار کذب علیه فرودگاه‌ها ورود کند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از دستگاه قضایی درخواست کرد تا به موضوع انتشار اخبار کذب علیه این شرکت در یک هفته اخیر ورود کند.

دستگاه قضایی به موضوع انتشار اخبار کذب علیه فرودگاه‌ها ورود کند

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نشست هم اندیشی ارتقای سطح خدمات به مسافران هوایی، ساماندهی و کاهش تأخیرات پروازهای داخلی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ ویژه فرودگاه مهرآباد، معاون سازمان تعزیرات حکومتی، نمایندگان قوه قضائیه مستقر در بخش هوایی کشور و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست با بیان اینکه ارکان صنعت هوانوردی، یک مثلث را تشکیل می‌دهند که وجود همه آنها ضروری است گفت: یکی از اضلاع این مثلث شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که نگهداری، توسعه و مدیریت فرودگاه‌ها و همچنین مدیریت ناوبری هوایی را برعهده دارد. ضلع دیگر آن را شرکت‌های هواپیمایی تشکیل می‌دهند و ضلع سوم سازمان هواپیمایی کشوری است که به عنوان نماینده حاکمیت و سیاستگذار صنعت هوایی است که هر کدام از این اضلاع نباشند، طبیعتاً اضلاع دیگر هم مفهومی ندارند.

سیدی با اشاره به مسئولیت دستگاه قضائی به عنوان ناظر بر اجرای قوانین ورای ضلع سوم صنعت هوانوردی گفت: قوانین و مقررات در حوزه تخصصی هوانوردی بسیار دقیق و جدی و در قالب یک کتاب است که همه اضلاع صنعت باید به آن متعهد باشند اما در بخش حقوق عامه متأسفانه نظم و انضباط لازم وجود ندارد و همین مساله باعث ایجاد التهاب می‌شود.

وی نشر اخبار در فضای مجازی بدون رعایت مصالح و توجه به واقعیت را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به انتشار اخبار کذب طی یک هفته اخیر علیه صنعت هوانوردی به ویژه شرکت فرودگاه‌ها، از دستگاه قضائی خواست در این زمینه ورود کند.

به بهانه رویداد تقریب دو هواپیمای پاکستان، علیه کنترلرهای ایران هجمه کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویداد هواپیمایی پاکستان که از سوی سازمان هواپیمایی این کشور، کنترلرهای مرکز کنترل فضای کشور را مورد هجمه قرار داده بودند، گفت: متأسفانه این خبر در فضای مجازی به شدت نشر پیدا کرد و در پایان با بررسی مکالمات مشخص شد که خلبان هواپیمایی پاکستان به اشتباه تغییر ارتفاع داده بود.

وی با اشاره به تکرار ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد و ارتباط غیر کارشناسی آن با باند فرودگاه و درج خبر آن توسط یک خبرگزاری معتبر گفت: ما در صنعت هوانوردی به دنبال برقراری پرواز ایمن و حفظ آرامش مردم در سفر هستیم اما متأسفانه اخبار غیر دقیق، باعث سلب اطمینان از مسافران هوایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در بروز سوانح، همیشه و در گام نخست بر اساس انکس های موجود ایکائو، دفتر بررسی‌های سوانح هواپیمایی می‌بایست، سوانح را واکاوی کند و اظهار نظرهای دیگر فقط فضای کشور را ملتهب می‌نماید و البته حضور دستگاه قضائی پیش از ارائه نتیجه از دفتر بررسی‌های سوانح و تشکیل پرونده، فقط موضوعات را پیچیده‌تر می‌کند.

ویگفت: ما بیشتر از اینکه دنبال مقصر باشیم به فکر تأمین ایمنی پرواز هستیم و به یقین اگر مقصر هم باشیم، جبران می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...