امارات، افغانستان، عراق، ارمنستان خریدار بنزین ایران


امارات، افغانستان، عراق، ارمنستان خریدار بنزین ایران

سخنگوی گمرک گفت: امارات با خرید ۲۶۹ هزار تن، افغانستان با ۵۹ هزار تن، عراق با ۳۴ هزار تن و ارمنستان با چهار هزار تن، چهار کشور خریدار بنزین ایرانی در چهار ماه نخست امسال بودند.

امارات، افغانستان، عراق، ارمنستان خریدار بنزین ایران

بورس نیوز: سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۶۶ هزار تن بنزین به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار به چهار کشور صادر شد. امارات با خرید ۲۶۹ هزار تن، افغانستان با ۵۹ هزار تن، عراق با ۳۴ هزار تن و ارمنستان با چهار هزار تن، چهار کشور خریدار بنزین ایرانی در چهار ماه نخست امسال بودند.

لطیفی در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص خرید ۲۷ سنتی هر لیتر بنزین افزود: گمرک بر اساس بند"خ" ماده ۳ قانون امور گمرکی، مرجع رسمی آمار تجارت خارجی غیرنفتی کشور است، بر اساس آمار ثبت شده، متوسط قیمت بنزین فروخته شده در سه سال گذشته همواره بین ۳۵ تا ۳۸ سنت در ازای هر لیتر در نوسان بوده و ۲۷ سنت اعلامی توسط برخی افراد کاملا اشتباه بوده و اسناد و آمار‌های گمرک، با این ادعا کاملا فاصله دارد.

سخنگوی گمرک گفت: این ارزش بر اساس فروش عمده تجاری و در محل مبدا تولید بوده و به منزله قیمت فروش نهایی در مقصد نیست و اصطلاحا بهای تمام شده آن در مقصد با همه هزینه‌ها از جمله بارگیری، انبارداری، حمل، بیمه، سود فروش، جابجایی پول و. هزینه‌های سربار اعلام نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور