صدراعظم سابق آلمان خواستار راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم 2 شد


صدراعظم سابق آلمان خواستار راه اندازی خط لوله  گاز نورد استریم 2  شد

گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان خواستار راه اندازی سریع خط لوله گاز نورد استریم 2 به منظور کاهش بار مالی بر اروپایی ها شد. او این مطلب را در مصاحبه با مجله "اشترن" اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار گفت افتتاح این خط لوله گاز می تواند ساده ترین راه برای حل مشکل حاد کمبود سوخت باشد.
شرودر توضیح داد: "ساده ترین راه حل این است که خط لوله گاز نورد استریم 2 را به بهره برداری برسانیم. این خط لوله در حال حاضر تکمیل شده است. اگر اوضاع واقعاً بد پیش رود، این خط لوله وجود دارد و با کارکرد هر دو شاخه خط لوله گاز، ما هیچ مشکلی در تامین گاز برای صنعت آلمان و خانواده های آلمانی نخواهیم داشت".
رئیس سابق دولت آلمان همچنین امتناع مقامات فعلی از این پروژه را محکوم کرده و نسبت به عواقب آتی هشدار داد که در میان آنها اول از همه کاهش سطح زندگی مردم است.
او اضافه کرد "وضع بسیاری از افرادی که مجبورند هر سنت پول خود را بشمارند، حتی سخت تر خواهد شد و در اینصورت در آلمان خواهند پرسید: چرا ما بدون گاز از خط لوله گاز نورد استریم 2 استفاده نمی کنیم؟ چرا؟".
شرودر در عین حال وابستگی صنعت آلمان به واردات سوخت را یادآور شد و گفت: به دلیل کمبود گاز، این کشور ممکن است به زودی در چنان وضعیت بی سابقه ای قرار گیرد که آژانس شبکه فدرال باید تصمیم بگیرد که کدام یک از صنعتگران، گاز دریافت کنند و کدام نه. به عنوان مثال، او شرکت شیمیایی بزرگ BASF را ذکر کرد. صدراعظم سابق این کشور گفت: "اگر گازرسانی به BASF متوقف شود ، این شرکت و ما آلمانی ها با مشکل بزرگی روبرو خواهیم شد."
شرودر هفته گذشته از روسیه بازدید کرد. در ابتدا او به خبرنگاران گفت که در تعطیلات در مسکو بوده است. با این حال، بعدها همسرش سو یونگ کیم شرودر به مجله اشپیگل گفت که صدراعظم سابق آلمان به تعطیلات نیامده، بلکه برای مذاکره در مورد سیاست انرژی آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...