بلایی که «دکلره» بر سر موهایتان می آورد


بلایی که «دکلره» بر سر موهایتان می آورد

آسیب های دکلره مو از جمله مواردی است که قبل از رنگ و مش مو ها و دکلره کردن آن، باید به به آن توجه نمود و در نظر داشت. یکی از آسیب های دکلره مو، برای افرادی محسوس است که دارای پوست های حساس هستند.

عوارض دکلره کردن مو جدی تر از تصور شماست

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای این افراد اغلب خارش، قرمزی و التهاب های پوست مشاهده می گردد. به صورت کلی از جمله آسیب های دکلره می توان به شکنندگی موها، ریزش موها، سفید شدن تارهای مو، خشکی، به وجود آمدن موخوره و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

آشنایی با عوارض و آسیب های دکلره مو:

۱- از بین رفتن رطوبت موها:

یکی از عوارض شایع دکلره کردن موها، کم شدن میزان رطوبت مو است. مواد شیمیایی سفید کننده برای انجام فعل و انفعالات شیمیایی جهت از بین بردن رنگ دانه هاریال نیاز به رطوبت دارند که این رطوبت را از بافت های مو به دست می آورند. چنانچه موها رطوبت مورد نیاز خود را از دست داده و این مورد تامین نشود، باعث می گردد تا شکنندگی به وجود آید لذا موها مقاومت خود را از دست داده و به صورت متخلخل و آسیب پذیر نمایان می شوند.

بلایی که «دکلره» بر سر موهایتان می آورد

۲- سوختن موها:

یکی دیگر از آسیب های دکلره که بسیار نیز رایج می باشد، سوختن موها است. باید در نظر داشته باشید که موها جز اندام های حساس به شمار می روند و خیلی راحت آسیب می بینند. چنانچه موهای شما در حین استفاده از این ماده شیمیایی مقاومتی از خود نشان ندهد لذا این امکان وجود دارد که به راحتی نوک آن سوخته و یا دارای موخوره شود. باید در نظر داشت که هر زمان در حین دکلره، پوست سر شما دچار قرمزی، التهاب، خارش و مواردی از این قبیل شد، قطعا متعاقبا به موهای شما نیز این تاثیرات منفی وارد شده و نیاز است تا سریعا شستشو شوند. ترفند هایی برای روشن کردن رنگ مو بدون دکلره نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

۳- زخم شدن پوست سر:

قطعا این مورد را شنیده اید که با دکلره کردن موها، پوست سر شخص نابود شده و وی دچار خونریزی شده است. این مورد یکی از آسیب های دکلره است که بیشتر برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، اتفاق می افتد. اگر پوست شما دچار این مشکل شد، عموما پیشنهاد می شود که از شامپوهای شیمیایی تا چند روز استفاده نشود و با روغن های گیاهی محل زخم را نرم و چرب نگه دارید تا این مشکل برطرف شود. البته استفاده از پودر های دکلره نامرغوب و عدم مهارت فرد در دکلره کردن نیز می تواند مشکل ساز شود. همچنین آرایشگر شما باید به تمام نکات دکلره کردن مو توجه داشته باشد.

۴- شکننده شدن مو ها:

یکی از آسیب های دکلره که قبل از انجام آن باید بدانید، افزایش میزان شکنندگی مو می باشد. این روش میزان تخلخل مو را افزایش داده و همین امر باعث می شود تا مقاومت مو در مقابل عوامل طبیعی کاهش یابد. پودر دکلره پوست سر را بسیار ضعیف می کند و موجب می شود تا پوست ها جدا شوند لذا ریشه موها ضعیف خواهد شد. این امر باعث ریزش و شکنندگی مو خواهد شد.

۵- وز شدن و پف کردن مو ها:

یکی دیگر از آسیب های دکلره مو، وز شدن و پف کردن موها می باشد. این ماده شیمیایی باعث می شود تا کوتیکول مو ضعیف و باز شود. همین امر باعث می گردد تا موها پف کرده به نظر برسد. موهای پف کرده می تواند وز شده و شانه کردن را مختل سازد. از همین رو باعث شود تا ریزش موها افزایش یابد.

آیا عوارض دکلره مو همیشگی است؟

برای پاسخ به این سوال لازم است تا میزان آسیب های وارد شده بررسی گردد. اگر برای دکلره کردن موها از مواد شیمیایی با کیفیت استفاده کنید و همچنین این کار را یک شخص با تجربه برای شما انجام دهد، قطعا با کمترین میزان آسیب روبرو خواهید شد. به صورت کلی باید به این موضوع توجه کنید که دکلره کردن موها، قادر است تا بافت مو را تغییر دهد و پوست را نازک سازد. هر اندازه شما مراقبت بیشتری از موها انجام دهید، عوارض این مورد را کاهش خواهید داد.

اما اگر به هر دلیلی موهای شما پس از دکلره دچار آسیب شد، اولین گام و مهمترین گام، کوتاه کردن مو است. زمانی که شما موهای خود را کوتاه می کنید، باعث می شود تا میزان موخوره کم شده و مواد غذایی، ماسک ها و نرم کننده راحت تر به تمام بخش های مو برسد. استفاده از شامپو ها و ماسک های نرم کننده پس از انجام دکلره می تواند یک گزینه کارآمد باشد.

نتیجه گیری:

امروزه استفاده از دکلره برای رنگ و مش موها بسیار رایج است اما باید در نظر داشت که آسیب های این روش نیز قابل تامل است. اما اگر تصمیم خود را بر انجام دکلره گرفتید، لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که حتما از محصولات با کیفیت استفاده نمایید و از تخصص و خدمات اشخاصی بهره ببرید که سابقه اینگونه فعالیت ها را دارند تا از آسیب های احتمالی در امان باشید. البته چند فرمول رنگ مو بدون دکلره وحود دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

منبع: دترلند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...