انتقاد عباس زاده از بی‌مهری‌ها به ظریف /تیم مذاکره کننده را باید تغییر دهیم


انتقاد عباس زاده از بی‌مهری‌ها به ظریف /تیم مذاکره کننده را باید تغییر دهیم

اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بی‌مهری‌های صورت گرفته نسبت به محمد جواد ظریف و تیم مذاکره‌ کننده دولت قبل گفت: ظریف وزیر دولت برآمده از رای مردم و سازکار جمهوری اسلامی بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، در روزهای آینده باید منتظر تاریخ جدید احیای مذاکرات برجامی باشیم. این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشت خود تأکید می‌کند: «اکنون زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی فوری برای پایان دادن به مذاکرات وین بر اساس متن پیشنهادی من و بازگشت سریع به یک برجام کاملاً اجرایی فرا رسیده است.»

در این‌باره محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دیپلماسی خارجی ما برای مذاکرات نقشه‌ی راه نداشت. با توجه به موقعیت برتری که جمهوری اسلامی در شرایط فعلی با برگه‌های خوبی که برای مذاکرات داشت، من اعتقاد دارم مذاکرات را می‌توانستیم بهتر پیش برده تا امتیاز و نتیجه بگیریم؛ حال اینکه چرا نتوانستیم نتیجه بگیریم، چون دیپلماسی خارجی ما نقشه راه دقیقی نداشته و امروز هم اعتقاد دارم، نداریم.

وی در خصوص مدت زمان طولانی مذاکرات گفت: ما نباید در میدانی بازی کنیم که میدان و قاعده را حریف تعیین میکند. ما باید میدان را انتخاب و قاعده را تدوین کنیم تا زمانی که این کار را نکنی و در میدان حریف بازی کنی به تعبیری برد و نتیجه گرفتن مشکل می‌شود.

انتقاد عباس زاده از بی‌مهری‌ها به ظریف /تیم مذاکره کننده را باید تغییر دهیم

به نقد درون گفتمانی اعتقاد داریم

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص توپ به زمین انداختن آمریکایی‌ها در زمین ایران تاکید کرد:‌ آن‌ها بهتر است در مورد خودشان صحبت کنند، ما به جرأت خودمان را نقد می‌کنیم. آن‌ها هم بسیار مشکل دارند، اما ما مشکلات خود را می‌بینیم و شفاف هم بیان می‌کنیم چون به نقد درون گفتمانی اعتقاد داریم و معتقدیم یک نظام مردم سالار مبتنی بر باورها و مطالبات مردم از یک انقلاب مردمی که قدرتش درون زا است باید سیستم اصلاح آن هم درون زا باشد. به این خاطر ما به نقد درون گفتمانی اعتقاد داریم تا قوت‌ها را تقویت داده و ضعف‌ها را پوشش می‌دهیم.

تیم مذاکره کننده را اصولا متناسب با شرایط باید تغییر دهیم

عباس زاده در باب تغییر در تیم مذاکره کننده بیان کرد: تیم مذاکره کننده را اصولا متناسب با شرایط باید تغییر دهیم؛ در بازی فوتبال هم همین است. بازیکنی که نتواند خوب بازی کند مربی آن را عوض می‌کند و تغییر در چنین شرایطی خوب است.

وی در پایان از بی‌مهری‌های صورت گرفته نسبت به محمد جواد ظریف و تیم مذاکره‌ کننده دولت قبل گفت: ظریف وزیر دولت برآمده از رای مردم و سازکار جمهوری اسلامی بود. نقطه قوت و ضعف‌هایی داشت و البته نقدهایی هم وارد بود اما تمام کسانی که بعد از انقلاب در کشور بر اساس منافع ملی و حس میهن پرستی با خلوص نیت تلاش کردند احترام قائلم و تعارفی هم ندارم؛ اگر نقدی داشته باشم آن را مطرح می کنم و حتی در دولت قبل نیز نقدهای خود را شفاف بیان می‌کردم. اما ایشان را یکی از سرمایه‌های انسانی کشور میدانم و اعتقاد دارم؛ محافل دانشگاهی و پژهشکده‌ها می‌توانند از چنین شخصیت‌هایی بهره ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج