امیرعبداللهیان :حمایت ایران از اصل چین واحد تردید ناپذیر است


وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود نوشت:احترام به تمامیت ارضی کشورها، از مبانی شناخته شده حقوق بین الملل است. حمایت جمهوری اسلامی ایران از اصل چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

امیرعبداللهیان :حمایت ایران از اصل چین واحد تردید ناپذیر است

به گزارش راهبرد معاصر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۱۲ مرداد ماه و در پی سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در توئیتی به زبان چینی نوشت: احترام به تمامیت ارضی کشورها از مبانی شناخته شده حقوق بین‌الملل است.

وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از اصل چین واحد در این چارچوب، تردیدناپذیر است.

وزیر خارجه بیان کرد: اقدامات تحریک آمیز آمریکا به منبع تهدید صلح و ثبات بین‌الملل تبدیل شده است.

امیرعبداللهیان :حمایت ایران از اصل چین واحد تردید ناپذیر است

گفتنی است در پی ورود نانسی پلوسی به تایوان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این سفر، بار دیگر بر حمایت از سیاست چین واحد تاکید و رفتار تنش‌زای مقامات آمریکا و مداخله در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را محکوم کرد.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی صورت گرفت که پکن پیش از این هشدار شدیدی درباره این سفر صادر کرده بود. پلوسی عالی‌ترین مقام آمریکا به شمار می‌آید که از سال ۱۹۹۷ به بعد به تایوان سفر می‌کند.همزمان با عزیمت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چند فروند جنگنده چین در تنگه تایوان به پرواز در آمدند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حضور پلوسی در تایوان اعلام کرد که این اقدام، خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین یکپارچه» است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا