معرفی کتاب « آقای اشمیت کیه؟» در رادیو ایران


معرفی کتاب « آقای اشمیت کیه؟» در رادیو ایران

برنامه «تالار آیینه» یکشنبه و سه شنبه از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه‌کننده برنامه «تالار آیینه» اعلام کرد: سه شنبه یازدهم مرداد کتاب «آقای اشمیت کیه» اثری از «سباستین تیری» در برنامه معرفی می شود.

وی ادامه داد: این کتاب جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن جبر زندگی اجتماعی با مرور زمان هویت اصلی انسان‌ها را می‌گیرد و هویت دیگری به آن‌ها تحمیل می‌کند.

مبشری تصریح کرد: «سباستین تیری» در نمایشنامه‌ی فرانسوی «آقای اشمیت کیه» در قالب کمدی طنز نهفته و تلخی از وضعیت جامعه در جهان مدرن امروز را به نمایش می‌گذارد. این نمایشنامه در سال 2009 توانست جایزه‌ی معتبرترین جشنواره تئاتر فرانسه با نام مولیر را به عنوان بهترین نمایشنامه کمدی اخذ نماید.

مبشری در مورد داستان این کتاب بطور خلاصه گفت: خانم و آقای قوچی دو شخصیت اصلی این کتاب در حال غذا خوردن هستند که متوجه صدای تلفن می‌شوند، اما آن‌ها اشتراک تلفن ندارند و خط تلفن‌شان نیز قطع شده بود، پس از مدتی می‌فهمند که در خانه‌ی شخص دیگری زندگی می‌کنند. اما به ظاهر همه‌چیز اثبات می‌کند که آن‌ها حقیقتاً آقا و خانم اشمیت هستند. خانم و آقای قوچی حیرت‌زده و مبهوت در پی اثبات هویت گمشده‌ی خودشان هستند. اما هر چه بیشتر جستجو می‌کنند بیشتر از باورهای خود دور می‌شوند. واقعیت چیست؟ آقای اشمیت به راستی چه کسی است؟

تهیه کننده «تالار آیینه» در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش