از برپایی نمایشگاه جلوه‌های عاشورایی تا تعزیه‌خوانی ظهر عاشورا توسط کانون «شهید درسته»


از برپایی نمایشگاه جلوه‌های عاشورایی تا تعزیه‌خوانی ظهر عاشورا توسط کانون «شهید درسته»

تعزیه‌خوانی ظهر عاشورا، برپایی نمایشگاه جلوه‌های عاشورایی و اطعام عزاداران و محرومان همزمان با ماه محرم حسینی از اقدامات کانون فرهنگی هنری شهید درسته کهنوج در دهه اول محرم است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهید اسحق درسته» در جوار مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان یکی از کانون های مسجدی فعال در جنوب کرمان است. این کانون در ایام محرم فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

حجت الاسلام «موسی سالاری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق درسته در ایام محرم حسینی، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اقدام به برپایی نمایشگاه «جلوه های عاشورایی» کرده است، این نمایشگاه با همکاری موکب حضرت علی اصغر(ع) برپا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید درسته با اشاره به اجرای مراسم تعزیه خوانی ظهر عاشورا به همت این کانون، بیان کرد: اطعام عزاداران حسینی از دیگر برنامه های محرمی در این کانون است، به طوری که روزانه یک هزار غذای گرم طبخ و در روستاها توزیع می شود. همچنین، توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی از جمله فعالیت های این کانون است، به طوری که در روزهای اخیر ۱۰۰ بسته معیشتی و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان تحت پوشش و روستاهای اطراف توزیع شد.

حجت الاسلام سالاری به فعالیت های خیرانه و رزمایش های مومنانه که به همت این کانون در طول سال و در مناسبت های مختلف انجام می شود، اشاره کرد و گفت: تهیه جهیزیه برای زوجین بی بضاعت در جنوب کرمان با همکاری موسسه خیریه کرامت ایرانیان، توزیع نان رایگان در قالب طرح «نان مهربانی»، پخت و توزیع ۱۲ هزار غذا در ماه محرم، ذبح۱۰ راس گوسفند و چهار راس گاو و توزیع گوشت و آرد در سال های گذشته میان اقشار محروم بخشی از خدمات این کانون در رزمایش مواسات و همدلی است.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه های اقتصادی با همکاری بنیاد برکت، افزود: کانون فرهنگی هنری شهید درسته در بحث صنایع دستی نیز در چند نوبت اقدام به معرفی و عرضه محصولات این شهرستان کرده و از این طریق توانسته برای بانوان روستایی اشتغال ایجاد کند. همچنین، این کانون با سرمایه گذاری خیرین در بحث اقتصادی توانست در شهرستان کهنوج ۳۰ هکتار زمین را آبیاری نوین کند. این سیستم نوین آبیاری به صورت هوشمند زمینه های کشاورزی را آبیاری می کند و از این طریق برای بیش از ۲۰ جوان هم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید درسته کهنوج جنوب کرمان همچنین از تولید کود گلخانه ای در این روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید کودهای گلخانه ای برای مصرف گلخانه ها، کاشت نهال و سیفی جات استفاده می شود و این نوع کود رطوبت خاک را نگهداری و در افزایش باردهی محصولات گیاهی کمک بسیار زیادی می کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403