پردازنده Core i7-13700K اینتل با اورکلاک 6.2 گیگاهرتزی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد!


پردازنده Core i7-13700K اینتل با اورکلاک 6.2 گیگاهرتزی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد!

به تازگی اطلاعات جالبی از پردازنده Core i7-13700K اینتل به بیرون درز کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، فرکانس ۶.۲ گیگاهرتزی آن بوده است!هر روزی که می‌گذرد، اخبار جدیدی از پردازنده‌های سری رپتور لیک اینتل به بیرون درز پیدا می‌کند. در یکی از تازه‌ترین...

به تازگی اطلاعات جالبی از پردازنده Core i7-13700K اینتل به بیرون درز کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، فرکانس ۶.۲ گیگاهرتزی آن بوده است!

هر روزی که می‌گذرد، اخبار جدیدی از پردازنده‌های سری رپتور لیک اینتل به بیرون درز پیدا می‌کند. در یکی از تازه‌ترین این موارد، به تازگی مشاهده شده که یکی از نسخه‌های پیش تولیدی پردازنده Core i7-13700K اینتل موفق شده به سرعت شگفت‌انگیز ۶.۲ گیگاهرتزی دست پیدا کند.

ظاهراً این نسخه که یک نمونه چیپ تولیدی مخصوص آزمایش است، با فرکانس ۶.۲ گیگاهرتزی در بنچمارک CPU-Z ظاهر شده است. این بنچمارک نشان می‌دهد تمام هسته‌های قدرتمند این تراشه موفق شده‌اند به این فرکانس فوق‌العاده دست پیدا کنند، در حالی که هسته‌های کارآمدتر آن روی فرکانس ۴.۱ گیگاهرتزی اجرا می‌شوند.

توجه داشته باشید که این یک بنچمارک QXE نیست؛ بنابراین در این مرحله کمی شک و تردید هم وجود دارد. اما اگر واقعی باشد، فرکانسی که 13700K ارائه می‌کند، شگفت‌انگیز است. البته که ما هیچ چیزی در مورد خنک‌کننده به کار رفته در این سیستم نمی‌دانیم.

علاوه بر این، بنچمارک تک هسته‌ای پردازنده اینتل در CPU-Z، امتیاز ۱۰۱۰ را به دست آورده که نشان دهنده سرعت بالای آن است. این چیپست در آزمون چند هسته‌ای به همراه غیرفعال سازی گزینه Hyper-Threading نیز ۱۱،۸۷۷ امتیاز را کسب کرده است.

اما این مدل به کنار، Wccfech همچنین اطلاعاتی را از پردازنده Core i9-13900K به دست آورده که ظاهراً مثل مدل 13700K، این مدل نمونه اولیه نیز به فرکانس ۶ گیگاهرتزی دست پیدا کرده است، در حالی که هسته‌های کارآمد آن غیرفعال بوده‌اند. این پرچمدار توانسته ۹۷۶ امتیاز را در آزمون تک هسته‌ای CPU-Z به نام خودش ثبت کند.

منبع :techradar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس