رابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس، با جشنواره‌ای از تغییرات و بهبودها از راه رسید


رابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس، با جشنواره‌ای از تغییرات و بهبودها از راه رسید

کمپانی وان پلاس همزمان با رونمایی از گوشی OnePlus 10T، رابط کاربری Oxygen OS 13 را هم معرفی کرد. این رابط کاربری قابلیت های فراوانی دارد و به زودی برای برخی گوشی های برگزیده این کمپانی عرضه خواهد شد.گوشی های وان پلاس مدت‌هاست که از رابط کاربری...

کمپانی وان پلاس همزمان با رونمایی از گوشی OnePlus 10T، رابط کاربری Oxygen OS 13 را هم معرفی کرد. این رابط کاربری قابلیت های فراوانی دارد و به زودی برای برخی گوشی های برگزیده این کمپانی عرضه خواهد شد.

گوشی های وان پلاس مدت‌هاست که از رابط کاربری اکسیژن او اس این کمپانی استفاده می‌کنند. این رابط کاربری در ابتدای حیاتش تجربه‌ای بسیار نزدیک به اندروید استوک را ارائه می‌داد. با این وجود امروز بخش اعظم دی ان ای این رابط کاربری با ColorOS کمپانی اوپو یکسان است.

وان پلاس امروز رسما رابط کاربری Oxygen OS 13 را معرفی کرد. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی این پوسته و قابلیت‌های آن بپردازیم.

طراحی رابط کاربری اکسیژن او اس 13

نخستین ویژگی مهم رابط کاربری جدید وان پلاس را باید طراحی جدید آن موسوم به طراحی آکوامورفیک (Aquamorphic Design) دانست. این کمپانی معتقد است که در طراحی Oxygen OS 13 از آب الهام گرفته و هدف از این کار را القای حس آرامش و تنوع اعلام کرده است.

رابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس، با جشنواره‌ای از تغییرات و بهبودها از راه رسیدرابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس، با جشنواره‌ای از تغییرات و بهبودها از راه رسید

به عنوان مثال، تم کلی این رابط کاربری صبح‌ها پرنورتر و روشن‌تر خواهد بود و با گذر زمان به طور هوشمند به سمت کم‌رنگ‌تر و تاریک‌تر شدن میل می‌کند.

به طور کلی، طراحی رابط کاربری Oxygen OS 13 را می‌توان چیزی شبیه به پوسته‌های قدیمی تاچ ویز سامسونگ دانست. البته از حیث عملکرد و قابلیت‌ها بین این دو رابط کاربری فاصله زیادیست. با این حال باید منتظر ماند و عملکرد رابط اکسیژن او اس 13 را در عمل مشاهده کرد.

قابلیت‌های رابط کاربری Oxygen OS 13

البته رابط کاربری جدید بسیار فراتر از صرفا یک طراحی جدید است؛ چرا که علاوه بر بهبودهای فراوان نسخه جدید اندروید، خود وان پلاس هم تغییرات مهمی را در این نسخه از رابط کاربری خود ایجاد کرده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این رابط کاربری امکان ایجاد فولدرهای بزرگ‌تر در صفحه اصلی گوشی خواهد بود. علاوه بر این، Oxygen OS همچنین امکان باز کردن اپلیکیشن‌های درون این پوشه‌ها بدون نیاز به باز کردن فولدر را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، نسخه جدید رابط کاربری اکسیژن او اس همچنین اطلاعات جدیدتر و کاربردی‌تری را به صفحه نمایش همیشه روشن خواهد آورد و قابلیت شخصی‌سازی بیشتری را برای این بخش فراهم می‌کند. این قابلیت‌ها احتمالا در واکنش به معرفی صفحه نمایش همیشه روشن دستگاه‌های اپل در نسخه جدید iOS و قابلیت‌های کاربردی آن انجام شده است.

اکسیژن او اس 13 همچنین به یک نوار ابزار جدید در گوشه صفحه نمایش هم مجهز شده است که قابلیت کار کردن با یک دست را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

رابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس، با جشنواره‌ای از تغییرات و بهبودها از راه رسیدرابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس، با جشنواره‌ای از تغییرات و بهبودها از راه رسید

وان پلاس همچنین برخی قابلیت‌های مرتبط با تکنولوژی‌های صوتی و پخش صدا را هم به نسخه جدید رابط کاربری خود افزوده است. این رابط کاربری اکنون از تکنولوژی تغییر صدای گوگل و قابلیت اتصال سریع دستگا‌ه‌های بی سیم پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، پشتیبانی از صدای محیطی و دالبی اتموس هم به این پوسته افزوده شده است. البته برای برخورداری از صدای محیطی نیازمند استفاده از هدفون‌های مخصوص خواهید بود.

همچنین از دیگر قابلیت‌های این رابط کاربری می‌توان به Privacy Safe 2.0، پشتیبانی از قابلیت Nearby Share به منظور اتصال سریع به دستگاه‌های مجاور، تقویت‌کننده عملکرد سیستم به کمک هوش مصنوعی و قابلیت استریم اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. این قابلیت امکان نمایش برنامه‌ها از طریق صفحه نمایش یک کروم بوک را می‌دهد.

دستگاه‌هایی که اکسیژن او اس 13 را دریافت می‌کنند

وان پلاس هنوز زمان دقیق عرضه رابط کاربری Oxygen OS 13 را اعلام نکرده است. با این حال این کمپانی چینی اعلام کرده که این رابط کاربری به زودی برای گوشی وان پلاس 10 پرو عرضه خواهد شد و وان پلاس 10T هم در ادامه سال 2022 این آپدیت را دریافت خواهد نمود.

کمپانی چینی همچنین لیست کامل دستگاه‌هایی که قادر به دریافت آپدیت اکسیژن او اس 13 هستند را هم اعلام کرد. این دستگاه‌ها عبارتند از:

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرووان پلاس 8Tوان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرووان پلاس 9Rوان پلاس 9RTوان پلاس 10 پرووان پلاس 10Rوان پلاس 10T

علاوه بر این، OnePlus همچنین لیست دستگاه‌های نورد که قادر به دریافت این رابط کاربری هستند را هم اعلام کرد. این لیست به شرح زیر است:

وان پلاس نورد 2وان پلاس نورد 2Tوان پلاس نورد CEوان پلاس نورد CE 2وان پلاس نورد CE 2 لایت

نکته جالب در خصوص دستگا‌ه‌های خانواده Nord، عدم حضور گوشی وان پلاس نورد N20 در این لیست است. این گوشی به تازگی به بازار عرضه شده و عدم عرضه آپدیت اندروید 13 برای این گوشی قطعا خبر بدی برای افرادی است که آن را خریداری کرده‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد وان پلاس از سیاست موتورولا برای آپدیت گوشی‌های اقتصادی خود استفاده می‌کند.

گوشی نورد N200 هم گوشی اقتصادی دیگری از وان پلاس است که در ماه ژوئن سال گذشته به بازار عرضه شده و ظاهرا قادر به دریافت آپدیت اندروید 13 نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد