مصرف برخی داروها در هوای گرم خطرناک است


یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد خطر حملات قلبی غیر کشنده مرتبط با گرما ممکن است در میان بیمارانی که از داروهای ضد پلاکت و مسدودکننده های بتا استفاده می کنند، افزایش یابد. به گزارش...

مصرف برخی داروها در هوای گرم خطرناک است

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد خطر حملات قلبی غیر کشنده مرتبط با گرما ممکن است در میان بیمارانی که از داروهای ضد پلاکت و مسدودکننده های بتا استفاده می کنند، افزایش یابد.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید محققان نشان می دهد در روزهای گرم تابستان باید از مصرف برخی داروها خودداری کرد. بر این اساس مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض سرما و گرما می تواند حملات قلبی را آغاز کرده و مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان داده است که بار حملات قلبی مرتبط با گرما احتمالاً با ۲ یا ۳ درجه سانتیگراد گرم شدن کره زمین افزایش می یابد.

کای چن و همکارانش برای بررسی بهتر این موضوع، داده‌های ۲۴۹۴ بیمار را که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ در منطقه آگسبورگ آلمان تجربه حمله قلبی داشتند، تجزیه و تحلیل کردند و اطلاعات بالینی بیماران را با اطلاعات هواشناسی روزانه و مصرف دارو مقایسه کردند.

محققان دریافتند: در میان داروهای گزارش ‌شده، که خطر حملات قلبی غیر کشنده ناشی از گرما در بیمارانی که ضد پلاکت ‌ها و مسدود کننده‌ های بتا (دو داروی قلبی عروقی معمولاً تجویز می‌شوند) در مقایسه با بیمارانی که از این داروها استفاده نمی ‌کنند، بیشتر است.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان همچنین دریافتند که این تأثیر در میان بیماران جوانتر (۲۵ تا ۵۹ ساله) که شیوع کمتری از بیماری های عروق کرونر قلب از قبل وجود داشته است، بیشتر از بیماران مسن تر (۶۰ تا ۷۴ سال) است. نویسندگان خاطرنشان می ‌کنند که ماهیت داده‌ ها به آن‌ها اجازه نمی‌ دهد که احتمال خطر بالاتر را رد کنند، زیرا مصرف کنندگان داروهای ضد پلاکت‌ ها و مسدود کننده‌ های بتا ممکن است بیمارانی باشند که ب ذاتاً در برابر حملات قلبی مربوط به گرما آسیب‌پذیرتر هستند.

چن و همکارانش استدلال می کنند که این یافته ها می تواند به توسعه استراتژی های هدفمند برای کاهش بار بیماری های قلبی عروقی مرتبط با افزایش دما کمک کند.
شرح کامل این پژوهش در اخرین شماره مجله تخصصی Nature Cardiovascular Research منتشر شده است.

مترجم: زهرا همراز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان