نصب300 پرچم عزا در راستای اجرای طرح این خانه عزادار حسین است


نصب300 پرچم عزا در راستای اجرای طرح این خانه عزادار حسین است

علی کریمی گفت: در راستای اجرای طرح این خانه عزادار حسین است، تعداد ۳۰۰ پرچم عزا به طور رایگان بر درب منازل اهالی محله مسجد نصب شد.

«علی کریمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در آستانه ورود به ماه محرم با مشارکت بچه مسجدی های عضو کانون، طرح این خانه عزادار حسین است، اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) روستای حسین آباد کهنوج افزود: در راستای این طرح تعداد ۳۰۰ پرچم عزا به طور رایگان بر درب منازل اهالی محله مسجد نصب شد.

وی بیان کرد: همچنین با کمک اعضای کانون مسجد و کانون نیز در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) سیاه پوش شدند.

کریمی ابراز کرد: از ابتدای ماه محرم تا شب شام غریبان هر شب مراسم عزاداری همراه با مداحی و قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) روستای حسین آباد کهنوج اضافه کرد: طرح شنبه های کتاب نیز در این ایام با محوریت معرفی کتابی از زندگی امام حسین (ع) اجرا می شود.

وی اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی زندگی نامه امام حسین (ع) یکی دیگر از ویژه برنامه های محرم است که هم زمان با تاسوعای حسینی برگزار می‌شود.

کریمی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ویژه دهه اول محرم، برگزاری جلسات جز خوانی قرآن کریم است که در این راستا روزانه یک جز از قرآن کریم توسط خواهران و برادران قرائت می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) روستای حسین آباد کهنوج با اشاره به این که طرح جز خوانی قرآن کریم به نیت سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در فرج آن حضرت برگزار می‌شود، عنوان کرد: ثواب قرائت آیات کلام الله مجید هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع) و شهدای کربلا می شود.

وی بیان کرد: قصد داریم در تاسوعا و عاشورای حسینی علاوه بر برپایی مراسم عزاداری تعداد یکهزار پرس غذای گرم نیز در بین عزاداران حسینی توزیع کنیم.

کریمی در خاتمه با اشاره به سایر فعالیت های کانون، یادآور شد: هم زمان با عید غدیر نیز طرح هر خانه یک پرچم با توزیع و نصب ۳۰۰ پرچم بر درب منازل اهالی محله مسجد اجرا شد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها