توزیع 15 هزار پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی


توزیع 15 هزار پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: طرح اطعام حسینی یکی از برنامه های ویژه این ایام است که در این راستا از پنجم ماه محرم تا عاشورای حسینی تعداد ۱۵ هزار پرس غذای نذری پخت شده و در بین عزاداران حسینی با اولویت نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، گفت: امسال در آستانه ورود به ماه محرم، طرح توزیع بسته های فرهنگی تبلیغی محرم اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: در این راستا تعداد ۵۰ بسته شامل پرچم، سربند و پیکسل در بین هیئت های مذهبی شهرستان توزیع شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم، برپایی مجالس عزای حسینی در ۷۰ روستای محروم و دور افتاده رودبار جنوب است.

حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: این مجالس به همت بچه مسجدی های گروه جهادی کانون شهید باکری و با همراهی طلاب حوزه علمیه برگزار می‌شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ادامه داد: این مجالس همراه با سخنرانی و سوگواری در رثای اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا است.

وی اظهار کرد: طرح اطعام حسینی یکی دیگر از برنامه های ویژه این ایام است که در این راستا از پنجم ماه محرم تا عاشورای حسینی تعداد ۱۵ هزار پرس غذای نذری پخت شده و در بین عزاداران حسینی با اولویت نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام خاوری اضافه کرد: همچنین در دهه اول محرم در ۷۰ نقطه از سطح شهرستان، ایستگاه صلواتی برپا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب بیان کرد: از فعالیت های این ایستگاه می توان به توزیع چای صلواتی و پشت نویسی ماشین ها با موضوع محرم اشاره کرد.

وی عنوان کرد: تعظیم شعائر دینی و ترویج فرهنگ عاشورا از جمله اهداف ما در برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم است.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه یادآور شد: قصد داریم پس از عاشورای حسینی، ۴۰ زوج جوان مسجدی که به همت گروه جهادی کانون شهید باکری هم زمان با عید غدیر در قالب ازدواج آسان راهی خانه بخت شدند، را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید