نماینده مجلس دولت را به دست‌کاری و کُندی عمدی اینترنت متهم کرد


نماینده مجلس دولت را به دست‌کاری و کُندی عمدی اینترنت متهم کرد

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه مدعی شده دست‌های پنهان دسترسی به اینترنت را سخت‌تر کرده‌اند و دولت هم در ایجاد اختلال اینترنت «همکاری» می‌کند. مشروح ادعاهای این نماینده مجلس را در شهر سخت افزار بخوانید. اخیراً...

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه مدعی شده دست‌های پنهان دسترسی به اینترنت را سخت‌تر کرده‌اند و دولت هم در ایجاد اختلال اینترنت «همکاری» می‌کند. مشروح ادعاهای این نماینده مجلس را در شهر سخت افزار بخوانید.

اخیراً غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با دنیای اقتصاد مدعی شده است طرح صیانت متوقف نشده و به اشکال دیگری چون سخت‌تر کردن دسترسی مردم به اینترنت پیش می‌رود.

نماینده مجلس دولت را به دست‌کاری و کُندی عمدی اینترنت متهم کرد

به گفته رئیس فراکسیون مستقلین ولایی، مسئله اینترنت فراتر از دولت است اما دولت کنونی در ایجاد اختلال و کندی اینترنت «همکاری»می‌کند.

این نماینده مجلس مدعی شده همان‌هایی که طرح صیانت را نوشته‌اند از حضور مردم در فضای مجازی خوششان نمی‌آید و نمی‌خواهند مردم با همدیگر درباره مسائل روز صحبت کنند. وی در این باره افزود: آنهایی که طراح این داستان بودند ساکت ننشسته‌اند و حتماً دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دست‌کاری کردند.

در همین رابطه بخوانید:

- اختلال و قطعی گسترده اینترنت ثابت در کشور
- رگلاتوری بابت اختلال گسترده اینترنت عذرخواهی کرد

نوری قزلچه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گرانی اینترنت پرداخت و گفت در تمام دنیا دسترسی به اینترنت بیشتر و ارزان‌تر می‌شود اما در کشورمان مسیر کاملاً عکس آن طی می‌شود و شاهد افزایش هزینه اینترنت و دشوارتر شدن دسترسی به اینترنت هستیم.

نوری به استدلال‌های موافقان طرح صیانت هم گریزی زد و گفت مگر می‌شود گفت در اتوبان‌ها کسی تردد نکند چون احتمال تصادف و مرگ وجود دارد؟ اشاره این نماینده به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بی قانونی در فضای مجازی و ضرورت قانونمند شدن آن است.

این نماینده مجلس تاکید دارد اگر قرار باشد طرح صیانت بنویسیم، باید دسترسی سریع، آسان و کم هزینه شهروندان به اینترنت به عنوان یک حق اساسی به رسمیت شناخته شود و با ناقضان این حق اساسی مردم برخورد تعزیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)