ناتو: جنگ اوکراین خطرناک‌ترین لحظه برای اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است  


دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، جنگ اوکراین خطرناک‌ترین لحظه برای اروپا از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و نباید اجازه داد روسیه در این جنگ پیروز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: برای جلوگیری از پیروزی روسیه در جنگ اوکراین، ناتو و کشورهای عضوش احتمالا مجبور خواهند شد به حمایت از اوکراین از طریق تامین تسلیحات و دیگر کمک‌ها برای مدتی طولانی ادامه دهند.

استولتنبرگ در جریان سخنرانی در نروژ، کشور زادگاهش گفت: به نفع همه ماست که این نوع سیاست تهاجمی موفق نشود. آنچه در اوکراین رخ می‌دهد وحشتناک است اما اگر این، جنگی بود که بین روسیه و ناتو رخ داده بود، اوضاع از این هم بدتر می‌شد.

وی آنچه را که روسیه "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین می‌داند، حمله‌ای به نظم کنونی جهان توصیف کرد و گفت: ناتو باید از گسترش جنگ جلوگیری کند.

وی افزود: این خطرناک‌ترین لحظه در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

استولتنبرگ تصریح کرد: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این فکر می کند که اقداماتی مشابه آنچه در گرجستان، مولداوی و یا اوکراین انجام داده در رابطه با یکی از کشورهای ناتو انجام دهد، آن‌گاه همه اعضای ناتو فورا وارد عمل خواهند شد.

دبیرکل ناتو درباره این جنگ گفت: این تنها حمله‌ای به اوکراین، کشوری مستقل و دموکرات با جمعیتی بیش از ۴۰ میلیون تن نیست بلکه این حمله‌ای به ارزش‌های ما و نظم جهانی که می‌خواهیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا