چگونه از بانک‌ها وام نقدی بگیریم؟


چگونه از بانک‌ها وام نقدی بگیریم؟

در این گزارش با بررسی شرایط وام نقدی بانک‌های ایران زمین و کارآفرین به مقایسه ویژگی‌های این وام‌ها می‌پردازیم.

به گزارش بنکر (Bankerوام‌های نقدی یکی از روش‌های تامین مالی خرد برای خانوار هستند. بانک‌های مختلف، این تسهیلات را با شرایط متفاوتی به مشتریان خود اعطا می‌کنند. متقاضیان نیز می‌توانند بسته به نیازهای خود، از بانک‌ها وام نقدی دریافت کنند.

در این گزارش با نگاهی به شرایط وام نقدی دو بانک ایران زمین و کارآفرین، این وام‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

وام ۱۰۰میلیونی بانک ایران زمین

بانک ایران زمین در قالب طرح انتخاب، وام نقدی پرداخت می‌کند. در این طرح، متقاضی وام در ابتدا سپرده قرض‌الحسنه افتتاح می‌کند و حداقل سه ماه دارای میانگین حساب می‌شود. سپس مشتریان می‌توانند به میزان دو برابر موجودی حسابشان و تا سقف ۱۰۰میلیون تومان وام بگیرند.

حداقل سپرده‌گذاری متقاضی وام در این طرح، پنج میلیون تومان است. به عبارت دیگر، حداقل مبلغ این وام ۱۰میلیون تومان است.

سود این تسهیلات بر اساس دوره بازپرداخت و خواب سپرده بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است. حداقل زمان بازپرداخت هم ۱۲ ماه و حداکثر آن ۲۴ ماه است.

به این ترتیب هر قسط وام ۱۰۰میلیون تومانی، با دوره بازپرداخت ۱۲ماهه و سود ۱۰درصد معادل هشت میلیون ۸۰۰هزار تومان خواهد بود. بنابراین کل مبلغ بازپرداخت وام گیرنده به بانک، به ۱۰۵میلیون و ۵۵۰هزار تومان می‌رسد. به علاوه وام گیرنده باید مبلغ ۱۰۰هزار تومان به عنوان هزینه‌های جانبی پرداخت وام، به بانک پرداخت کند.

همچنین به ازای دریافت هر ۲۰میلیون تومان از بانک، یک ضامن رسمی باید بازپرداخت این وام را ضمانت کند. به عبارت دیگر، متقاضی برای دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی، به پنج ضامن نیاز دارد.


شرایط وام نقدی بانک کارآفرین

دریافت وام نقدی طرح تندیس بانک کارآفرین، برخلاف بانک ایران زمین نیازی به ضامن رسمی ندارد و این وام به پشتوانه سپرده پرداخت می‌شود. بانک کارآفرین تا ۹۰درصد میزان سپرده و تا سقف ۴۰۰میلیون تومان به متقاضیان وام پرداخت می‌کند. یعنی متقاضی وام ۴۰۰میلیون تومانی باید حدود ۴۴۵میلیون تومان در بانک کارآفرین سپرده‌گذاری کند.

سود این تسهیلات پنج درصد است. اما وام‌گیرنده از سپرده‌گذاری خود سودی هشت درصدی دریافت می‌کند. حداکثر مدت ‌زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات تندیس بانک کارآفرین نیز، ۲۴ماه تعیین‌ شده است.

حداقل مانده این سپرده ۲۵میلیون تومان است. بعنی حداقل میزان وام دریافتی، حدود ۲۲میلیون تومان است.تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور