فیس بوک در کنیا نیز با خطر تعلیق روبرو شد


شرکت فیس بوک به دلیل انتشار سخنان نفرت انگیز قومیتی، در کنیا با خطر تعلیق روبرو شد.

فیس بوک در کنیا نیز با خطر تعلیق روبرو شد
کمیسیون انسجام و یکپارچگی ملی کنیا (NCIC)، یک آژانس دولتی که هدف آن ریشه کنی تبعیض قومی یا نژادی در میان ۴۵ قبیله این کشور است، به فیس بوک هفت روز فرصت داده تا با سخنان نفرت انگیز مربوط به انتخابات ماه آینده این کشور، در پلتفرم خود مقابله کند. گفته شده اگر این رسانه اجتماعی این کار را انجام ندهد، در این کشور با تعلیق مواجه می‌شود.

هشدار این کمیسیون، مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی بین‌المللی Global Witness و Foxglove گزارشی را منتشر کردند که در آن توضیح داده شده بود که چگونه فیس بوک تبلیغات نوشته شده برای تحریک خشونت قومی را تایید می‌کند.

متا در بیانیه‌ای که برای Global Witness و Gizmodo ارسال شد، گفت که گام‌های گسترده‌ای را برای حذف سخنان نفرت‌انگیز و محتوای تحریک‌آمیز در کنیا برداشته است و این تلاش‌ها را قبل از انتخابات تشدید می‌کند. با این حال، همچنین این شرکت گفت که مواردی هم وجود خواهد داشت که از زیر دستشان در می‌رود، زیرا هم ماشین‌ها و هم افراد اشتباه می‌کنند.

فیس بوک در کنیا

این سازمان‌ها اکنون از فیس‌بوک می‌خواهند که بسته اقدامات اضطراری "شیشه را بشکن" را که پس از حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا اتخاذ کرده، در کنیا نیز اجرا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا