سرگردانی متقاضیان کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان +عکس

کاربران از روند کند و به تعویق افتادن دریافت کارت ملی خود به تندی در صفحات اجتماعی انتقاد میکنند.
به گزارش اسپوتنیک، هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال ایران درباره برنامهریزی این مجموعه جهت تسریع در فرآیند صدور کارت ملی هوشمند گفت: «در راستای سیاستها و برنامههای دولت مردمی برای خدمتگزاری و خدماتدهی مناسب و بهینه به مردم شریف، خوشبختانه به سرعت در مسیر ایفای تعهدات پیشین خود هستیم و با حمایتهای وزیر کشور و همت همکاران سازمان، ضمن راهاندازی مجدد تولید کارت هوشمند ملی، برنامهریزی لازم جهت صدور و ارائه کارت به تمامی متقاضیان عزیز کارت هوشمند ملی که در گذشته موفق به تکمیل ثبتنام خود شدهاند و بالغ بر حدود ۱۰ میلیون نفر هستند، انجام پذیرفته و انشاءالله قبل از پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ آن را دریافت خواهند کرد.»
پروژه صدور کارت هوشمند ملی از مهرماه ۹۱ از سوی سازمان ثبت احوال کلید خورد و این سازمان با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت امیدوار بود در یک بازه زمانی مشخص کارتهای ملی را صادر کند و در اختیار متقاضیان قرار بدهد. پس از آنکه ثبت احوال فرایند ثبتنام کارت ملی هوشمند را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده است برخی دفاتر نسبت به ثبتنام طفره رفته و همین امر منجر به سرگردانی متقاضیان در دفاتر شده است و انتقادات بسیاری در این زمینه در فضای مجازی به چشم میخورد.
کاربران با کنایه عنوان میکنند که تا چند سال دیگر باید منتظر دریافت کارت ملی خود باشم و اصلا اگر توانایی و امکان این کار وجود نداشت چرا دولت این راه را پیش گرفت که اکنون مردم درگیر این موضوع باشند و برای دریافت کارت شناسایی خود از سازمانی به سازمان دیگر و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. برخی از این کاربران موضوع کارت ملی را یکی دیگر از مواردی عنوان میکنند که دولت برای سرگرم کردن مردم و دور کردن ذهن آنها از سایر مسائل میدانند.
گروهی از کاربران با کنایه عنوان میکنند بهتر است دیگر به امید کارت ملی ننشینیم و به همان کاغذی که در دست داریم راضی باشیم چراکه گویا این سبک زندگی در ایران است که برای هر موضوعی باید سالها انتظار کشید و سرگردان باقی ماند.