زنده ماندن اسلام مدیون مجالس امام حسین(ع) است


زنده ماندن اسلام مدیون مجالس امام حسین(ع) است

آیت الله عبادی گفت: دین اسلام در طول تاریخ به برکت خون و مجالس عزاداری امام حسین(ع) زنده مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۲ مرداد) در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: روایت مشهور «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» معجزه است و در حالی که تمام انبیاء و اوصیا الهی مصباح الهدی و سفینه النجاه هستند اما یک استثناء برای امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: علم پیامبر متصل به خداوند است، چرا که زمان گفتن این حدیث امام حسین(ع) کودکی سه یا چهار ساله بیشتر نبودند لذا این موضوع پشتوانه علم غیب می خواهد.

وی افزود: کسانی که این حدیث شریف را شنیدند و به آن ایمان داشتند نسبت به ما امتیازی داشته و آن این است که محضر پیامبراکرم(ص) را درک کردند اما امروز امتیاز ما بزرگتر است چراکه آنها این حدیث را شنیدند ولی ما دیده ایم، به طوری که بعد از ۱۴۰۰ سال که از اسلام می گذرد در میان همه پیامبران و ائمه اطهار(ع) جایگاه امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای است و مخصوص گروه خاصی نیست و در مسلک های گوناگون ارادت به امام حسین(ع) وجود دارد.

آیت الله عبادی بیان کرد: در ایران اسلامی هنگام عزاداری امام حسین(ع) همه ادیان برای امام حسین(ع) سنگ تمام می گذارند، حتی در قلب هندوستان، که هندها برای حسین بن علی(ع) به شیوه خودشان عزاداری می کنند، خداوند در قرآن تحدی فرموده که اگر ادعایی دارید مثل قرآن بیاورید، ما نیز تحدی می کنیم که هر کس ادعایی دارد می تواند همچون سیدالشهدا(ع) را معرفی کند.

امام جمعه بیرجند گفت: دین اسلام در طول تاریخ به برکت خون و مجالس عزاداری امام حسین(ع) زنده مانده است، وقتی به نام امام حسین(ع) مجلسی برپا می شود و جمعیت می آید، به مسائل دینی پرداخته می شود این یعنی همه چیز با نام حسین(ع) جان می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این سیل جمعیت در اربعین حسینی که امروز حالت بین المللی دارد را عشق به امام حسین(ع) و آزادگی به راه می اندازد اما باقی مسائل جانبی و مقابله با هجمه های دشمنان بر عهده تبلیغات اسلامی است که باید با هنر خود در جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریح فرمودند، به آن بپردازید.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403