اگر هویت و ماهیت انقلاب اسلامی را فراموش کنیم تبدیل به ملتی خنثی خواهیم شد


 اگر هویت و ماهیت انقلاب اسلامی را فراموش کنیم  تبدیل به ملتی خنثی خواهیم شد

آیت الله حسینی گفت: اگر مناسبت ها برگزار نشوند دچار غفلت خواهیم شد و هویت و ماهیت انقلاب اسلامی را فراموش می کنیم و تبدیل به ملتی خنثی خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱۱ مرداد ماه) در نشست رئیس، کارکنان و مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام ماه محرم و گرامی داشت سالروز تاسیس این شورا در کشور، اظهار کرد: بخشی از انحرافی که باعث قیام امام حسین(ع) شد، مربوط به حاکمیت در آن دوران است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: حاکمان جور و ستم در آن دوران حرام خدا را حلال کرده و مخالف سنت الهی شدند و این باعث قیام اباعبدالله الحسین (ع) شد و بخشی دیگر از قیام این امام مربوط به انحراف در امت است.


وی با اشاره به اینکه انحراف به طور کلی در دیدگاه عمومی شکل گرفت، افزود: اگر ذائقه ها و افکار در بستر عمومی جامعه تغییر کرد، مدیریت ها نیز تغییر پیدا خواهند کرد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر مردم خواستار حکومت الهی بودند، این حکومت شکل می گیرد، ولی اگر خواستار حکومت غیر دینی و الهی باشند، این نوع حکومت را می توانند شکل دهند.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه دشمنان با توطئه به دنبال مشروعیت کار خود هستند، عنوان رد: اگر مردم به مسیر حق توجه و در این مسیر حرکت کنند، حکومت های طاغوتی شکل نمی گیرد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) آغاز کرد برگرفته از مکتب و سیره عبدالله الحسین (ع) بود که دین، ارزش های دینی و اسلامی را حاکم کرد و حکومت های طاغوتی را ساقط کرد.

آیت الله حسینی اظهار کرد: انقلابی که حضرت امام راحل عظیم‌الشأن آغاز کرد یک ضرورت بود که این حرکت برگرفته از قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام علی رغم حماسه خونین و مرگباری که شکل گرفت، ولی مردم بیدار نشدند و بعد از آن حوادث هولناکی اتفاق افتاد، ضمن اینکه حکومت از بنی امیه به دست بنی عباس افتاد و انسان های مومن بسیاری را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: وقتی مردم بیدار نباشند در سایه سکوت آنها حوادث بسیار تلخی اتفاق می افتد که غیر قابل جبران است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی سر زنده، فعال و پویا نباشد و گرامی داشت مناسبت ها نیز برگزار نشود، مردم دچار غفلت خواهند شد.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی برگزاری مناسبت های ملی، مذهبی و انقلابی است این یک وظیفه خطیر برای این شورا محسوب می شود، زیرا فعالیت های این شورا و بقاء، نفس و انرژی بخش برای انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش های بسیاری برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه نظام و انقلاب انجام می دهند، افزود: اگر در شناسایی توطئه دشمن هوشیار نباشیم در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای که امروز دشمن بر کشور ما تحمیل کرده، تلفات خواهیم داد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر مناسبت ها برگزار نشوند دچار غفلت خواهیم شد و هویت و ماهیت انقلاب اسلامی را فراموش می کنیم و تبدیل به ملتی خنثی خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت‌های این شورا مردم سرزنده، فعال و پویا در صحنه ها حضور دارند و این حضور باشکوه هزینه‌هایی بسیاری برای استکبار استعمار به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نیز به همین دلیل جنگ های مختلف اقتصادی و فرهنگی را بر علیه ما به راه انداخته تا روحیه انقلابی، حماسی و جهاد و شهادت را از مردم بگیرد.

آیت الله حسینی افزود: مناسبت های انقلابی باید همیشه زنده باشند تا حیاط انقلاب همیشه زنده باشد، زیرا دشمن در سایه سکوت و غفلت فعال خواهد شد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر ملتی بیدار، آگاه و هوشیار باشد، حکومت طاغوتی نخواهد داشت و ملت ایران به برکت بیداری و آگاهی خود و انقلاب اسلامی مجد و عظمت پیدا کرده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، گفت: انقلاب اسلامی امروز به برکت همین بیداری و آگاهی نفوذ خود را در کشورهای مختلف گسترش داده و باید جهت نگهداشت و حفاظت از انقلاب که قدرت ملت و سرزمین ما محسوب می شود، تلاش کنیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها