دوره تربیت مربی نوجوان ویژه بانوان طلبه برگزار می‌شود


دوره تربیت مربی نوجوان ویژه بانوان طلبه برگزار می‌شود

دوره تربیت مربی نوجوان در دو بخش حل مسأله و اردوداری از سوی اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور ۷۰ نفر از بانوان طلبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دوره تربیت مربی نوجوان در دو بخش حل مسأله و اردوداری از سوی اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور 70 نفر از بانوان طلبه، 25، 26 و 27 مرداد در حوزه های علمیه شهر تهران برگزار می‌شود.

این دوره در راستای ارتقای سطح توانمندی مربیان به صورت کاربردی برگزار می‌شود و از این جهت نیاز است که مربیان روش حل مسأله را بیاموزند و در نهایت انتظار می‌رود مربیان پس از گذراندن دوره بتوانند مفاهیم دینی را با زبان روز به گونه ای منتقل کنند که افراد بتوانند در زندگی خود پیاده‌سازی کنند.

افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که مرحله ارزیابی را که شامل فعلیت‌سنجی، طرح‌واره، آزمون عملیاتی، تئاتر، سخنوری، تفکر نقاد و ... است را با موفقیت گذرانده باشند، بر این اساس، بانوان طلبه می‌توانند در گام نخست در دوره تربیت مربی نوجوان با عنوان حل مسأله شرکت کنند.

مرحله بعدی این دوره، اردوداری است که به مدت یک شبانه‌روز با حضور 50 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول با همراهی 20 مربی برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این اردو، تخلیه هیجانی نوجوانان، فراهم کردن امکانی برای ابراز هویت و شخصیت‌سازی است.

مربیان قرار است به صورت پایلوت در دو مدرسه منطقه 11 و 20 تهران حضور یابند و به مدت دو سال با دانش‌آموزن همراه باشند.

در دوره اردوداری، به صورت متعادل در گروه‌ها افرادی به عنوان مدیر، کارگزار، پذیرنده و مجری تعیین می‌شوند و هرشخص با توجه به استعدادی که دارد، نقش و جایگاه خود را پیدا می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این اردو، چندین فعالیت هنری را می‌آموزند. تهیه غذا با خلاقیت خود افراد در قالب بازی، حضور در کارگاه خودشناسی و آشنایی با ابعاد خودآگاهی، اجرای برنامه‌های خاص مذهبی مانند برپایی نماز جماعت و مناجات‌خوانی، اجرای برنامه تریبون آزاد به منظور بیان مسائل و مشکلات از سوی نوجوانان از جمله برنامه‌های این اردو است و اختتامیه برنامه نیز اجرای مراسم هیئت خواهد بود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا