رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟


رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

سن اولین تجربه جنسی، پیامد‌های رابطه را در آینده تعیین می‌کند، زیرا زمانی که آن‌ها شروع به کشف تمایلات جنسی می‌کنند، زمان کلیدی برای رشد سلامت روانی و جسمی است.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

سن اولین تجربه جنسی، پیامد‌های رابطه را در آینده تعیین می‌کند والدین باید نگران سنی باشند که فرزندانشان شروع به شرکت در فعالیت جنسی می‌کنند، زیرا زمانی که آن‌ها شروع به کشف تمایلات جنسی می‌کنند، زمان کلیدی برای رشد سلامت روانی و جسمی است. این مقاله بیان می‌کند که نتایج جنسی طولانی مدت نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

تجربه جنسی اولیه چه نقشی در نتایج بعدی دارد؟

پیج هاردن، دانشمند روانشناسی، تصمیم گرفت تا بررسی کند که آیا وقتی نوجوانان شروع به فعالیت جنسی می‌کنند، می‌توانند پیامد‌های عاشقانه آینده، از جمله تعداد شرکای جنسی، زندگی با همسران، و ازدواج را پیش بینی کنند، و همچنین اینکه آیا فرد در زندگی خود خوشحال خواهد بود یا خیر. مشارکت در بزرگسالی

زمان اولین رابطه جنسی، به وضوح بر ثبات و کیفیت روابط عاشقانه آینده تأثیر می‌گذارد.

هاردن کشف کرد که مشارکت بعدی در فعالیت جنسی با دستیابی به اهداف بالاتر از نظر آموزشی و همچنین درآمد بیشتر در طول سال‌های بزرگسالی نسبت به گروه‌های اولیه و به موقع مرتبط است.

همچنین، درگیری‌های بعدی در رابطه جنسی منجر به کاهش شانس ازدواج شد و این افراد در دوران بزرگسالی به اندازه گروه‌های دیگر شرکای عاشقانه نداشتند.

زمان اولین رابطه جنسی، به وضوح بر ثبات و کیفیت روابط عاشقانه آینده تأثیر می‌گذارد.
زمانی که اولین تجربه جنسی در زندگی یک فرد رخ می‌دهد، پیش بینی کننده این است که آیا افراد در بزرگسالی روابط عاشقانه و پایداری خواهند داشت یا خیر.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند

رابطه جنسی طبیعتی جسمی و همچنین احساسی دارد. رابطه جنسی پر از سر وصدا‌های عجیب و گاهی خجالت آور است. رابطه جنسی وقتی بیان شخصی محبت بین شوهر و همسر باشد عالی است. رابطه جنسی نباید سبک شمرده شود یا بعنوان تفریح و سرگرمی به آن نگاه شود. رابطه جنسی اتفاق مهمی است، چون فقط یکبار فرصت دارید باکرگی خود را از دست بدهید. رابطه جنسی بسیار حساس است، مطمئن شوید که زمان درستی را برای خودتان و طرف مقابلتان انتخاب کرده اید. رابطه جنسی پرخطر است، ممکن است باردار شوید، ممکن است به یکی از بیماری‌هایی که از طریق روابط جنسی منتقل می‌شود، مبتلا شوید، ممکن است قلبتان بشکند یا اعتماد به نفستان خرد شود، یا وقتی که تمام شد احساس ناامیدی و ناراحتی کنید.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

6باور‌های اشتباه در خصوص رابطه جنسی

رابطه جنسی فعالیتی تفریحی نیست. رابطه جنسی آزمایش عشق برای طرف مقابلتان نیست. رابطه جنسی پیمانه‌ای برای اندازه گیری میزان بلوغ شما نیست. رابطه جنسی راه خوبی برای به دست آوردن دوباره والدینتان یا دفاع از استقلالتان نیست. رابطه جنسی راهی برای مجبور کردن کسی به دوست داشتن شما یا متعهد شدن به شما نیست. رابطه جنسی همیشه مفرح و لذت بخش نیست، گاهی متعجب می‌شوید که آیا واقعاً ارزشش را داشته است؟

یادتان باشد وقتی بنا به دلایلی نادرست و بصورت نامشروع رابطه جنسی برقرار می‌کنید، فقط به خودتان آسیب می‌زنید.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

موارد مهمی که باید قبل از شروع رابطه جنسی بدانید

اگر ازدواج کرده اید استفاده از راه‌های پیشگیری از بارداری برایتان ضروری است مگر اینکه خودتان بخواهید که باردار شوید. تنها راه محافظت در برابر بیماری‌های جنسی راه‌های مثل کاندوم است. این یک راه مطمئن برای رابطه جنسی است و حتماً باید از آن استفاده کنید حتی اگر از راه‌های دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید. رابطه جنسی دهانی هم رابطه جنسی به حساب می‌آید و برخی بیماری‌های مقاربتی مثل HIV و AIDS هم ممکن است از راه دهان منتقل شوند. اگر طرف مقابلتان هنوز به سن قانونی نرسیده است یا تحت تاثیر مواد مخدر است یا به هر صورتی مورد تهدید قرار گرفته است یا ازدواج نکرده باشید، به هیچ وجه نمی‌توانید از نظر قانونی رابطه جنسی را انجام دهید. هرکدام از این مشکلات می‌تواند موجب متهم شدن شما به تجاوز جنسی شود. این امکان وجود دارد که حتی در مرتبه اول رابطه جنسی خودتان، باردار شوید یا به بیماری‌های مقاربتی مبتلا شوید، حتی اگر از راه‌های جلوگیری استفاده کرده باشبد. همیشه خطر وجود دارد. روش‌های جلوگیری از بارداری و محافظت دربرابر بیماری‌های مقاربتی باید به درستی انجام شوند تا موثر باشند. فراموش کردن استفاده یک یا دو قرص یا دولا کردن کاندوم متداولترین راه‌های استفاده نادست از این روش‌ها هستند و می‌تواند موجب بارداری یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی شود.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

بیداری جنسی در نوجوان

وقتی یک دختر یا پسر دوره بلوغ جنسی خود را تکمیل می‌کند غریزه‌ای که تا پیش از دوره بلوغ خاموش بوده است بیدار می‌شود.

این بیداری جنسی در هر نوجوانی متفاوت می‌باشد و مسئله مهم در این بین تا زمان ازدواج، مدیریت نیاز‌های جنسی می‌باشد. این بیداری جنسی در همه نوجوانان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا درست گاهی مشکلاتی را پدید می‌آورد که حل آن‌ها زمان و هزینه‌های زیادی را می‌طلبد.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

بحران نیاز‌های جنسی نوجوانان چیست؟‌

می‌خواهیم کمی بیشتر به بحران جنسی در نوجوانان بپردازیم. بحران نیاز‌های جنسی در بیشتر نوجوانان چه دختر و چه پسر از سن ۱۱ سالگی شروع می‌شود و در سن‌های ۱۵ تا ۱۸ سالگی این بحران به مرحله اوج می‌رسد. زیرا دختر یا پسری که به این مرحله رسیده اند نسبت به بدن خود بسیار حساس شده اند و حس ناشناخته‌ای در مورد اندام‌های جنسی شان دارند.

بیشتر بخوانید: رابطه (جنسی) زناشویی در صبح، چه فوایدی دارد؟

به همین دلیل به این امر اولین مرحله بحران جنسی می‌گویند که مدیریت نیاز‌های جنسی در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. در مرحله دوم نوجوان متوجه تحریکات بدن خود می‌شود و این تحریکات ممکن است در خواب اتفاق بیافتد یا یک انزال غیر ارادی باشد. همچنین ممکن است با دیدن جنس مخالف یا صحنه‌ای عاطفی حالش عوض شود.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

مدیریت نیاز‌های جنسی نوجوان چقدر مهم است؟

در دوره بلوغ تغییرات جسمی که ابتدا نمایان می‌شوند باعث می‌شود که دختر یا پسر احساس کند در دنیای جدیدی قرار گرفته است و به همین دلیل از خود شور و هیجان نشان می‌دهد. زیرا دختران و پسران در این دوران برای اولین بار حس بزرگی می‌کنند و دارای میل جنسی می‌باشند. به همین دلیل در این دوران نوجوانان کنجکاوی‌های زیادی می‌کنند و اگر آن را مدیریت کنند به راحتی می‌توانند از این دوران عبور کنند.

بیشتر بخوانید: عوارض رابطه دهانی، تمام بیماری هایی که منتقل می شود

دختران و پسران در نوجوانی برای اولین بار حس بزرگی می‌کنند و دارای میل جنسی می‌باشند.

برای مثال اگر یک پدر یا مادر نتواند اطلاعات صحیحی را در مورد مدیریت نیاز‌های جنسی نوجوان در اختیار فرزندش قرار دهد او به تنهایی تلاش می‌کند تا از طریق منابعی که اطلاعات چندان دقیقی در دست ندارند به دنبال پاسخ سوال هایش باشد.

از جمله این منابع می‌توان به گروه دوستان و همسالان اشاره کرد پس بهترین گزینه مدیریت نیاز‌های جنسی نوجوان توسط والدین می‌باشد.

همچنین می‌توان گفت اگر نظارت درستی از جانب والدین در مورد مدیریت نیاز‌های جنسی نوجوان صورت نگیرد به احتمال زیاد نوجوان در رفتار‌های جنسی پر خطر درگیر می‌شود.

رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

آنچه در مورد خطرات رابطه جنسی تلفنی باید بدانید

رابطه جنسی تلفنی شامل شبیه سازی رابطه جنسی از طریق تلفن، با استفاده از تماس‌های صوتی، تماس‌های ویدیویی یا خدمات پیام رسانی مانند پیامک است. حداقل یک نفر ممکن است در طول این فعالیت خودارضایی کند. رابطه جنسی تلفنی به اشکال مختلفی انجام می‌شود و می‌تواند به اندازه افرادی که در آن شرکت می‌کنند منحصر به فرد باشد. تا زمانی که توافقی باشد، هیچ راه درست یا غلطی برای داشتن رابطه جنسی تلفنی وجود ندارد. برخی از افراد زمانی که نمی‌توانند حضوری با هم باشند، مثلاً در یک رابطه از راه دور یا زمانی که یکی از شرکت کنندگان در سفر است، با شریک زندگی خود رابطه تلفنی برقرار می‌کنند. رابطه جنسی در سن کم، چه نکاتی را باید دانست؟

خطرات رابطه جنسی در سن کم (رابطه تلفنی)

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی: این خطر وجود دارد که یک یا چند نفر بدون رضایت فرستنده، تصاویر و پیام‌های صوتی، متنی یا ویدیویی را به اشتراک بگذارند.
اجبار جنسی: ممکن است یک فرد چیز‌هایی را بشنود که مایل به گوش دادن به آن‌ها نباشد یا برای داشتن رابطه جنسی تلفنی تحت فشار قرار بگیرد. در برخی موارد، افراد ممکن است محتوای جنسی ناخواسته را در قالب فیلم، عکس و پیام برای دیگران ارسال کنند.
گربه ماهیگیری: گربه ماهیگیری زمانی است که شخصی به صورت آنلاین وانمود می‌کند که شخص دیگری است. افراد ممکن است در نهایت با شخصی با هویت غیرمنتظره یا با شخصی که قصد دارد مکالمه را با دیگران به اشتراک بگذارد، رابطه جنسی تلفنی برقرار کنند.

کلام آخر

دوران بلوغ تا ازدواج یک دوره پر از چالش و مشکل می‌باشد. امروزه به دلیل گسترش وسایل ارتباط جمعی و نرم افزار‌های دوست یابی مدیریت نیاز‌های جنسی نوجوان و کنترل این دوران را غیر ممکن ساخته و روز به روز بیشتر شاهد فساد در نوجوان هستیم. اگر می‌خواهید فرزند شما نیز درگیر این گونه مسائل پر خطر نشود باید اقدام به مدیریت نیاز‌های جنسی نوجوان و آموزش هر چه بیشتر آن‌ها از راه و روش‌های مختلف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟