افزایش 71 درصدی جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا


افزایش 71 درصدی جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در کانادا

بر اساس داده های تازه منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا، حملات ثبت شده علیه مسلمانان از ۸۴ مورد در سال ۲۰۲۰ به ۱۴۴ مورد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»، بر اساس داده های تازه منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا، حملات ثبت شده علیه مسلمانان از 84 مورد در سال 2020 به 144 مورد در سال 2021 افزایش یافته است.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط آژانس دولتی آمار کانادا، جنایات ناشی از نفرت علیه جوامع مسلمان در سراسر کانادا در سال 2021 حدود 71 درصد افزایش یافته است.

شورای ملی مسلمانان کانادا در یک پیام توئیتری اعلام کرد که تعداد زیادی از مسلمانان کانادایی در سال 2021 به دلیل نفرت از دست رفتند.

افزایش حملات در سال 2021 با کشته شدن چهار عضو خانواده افضل در لندن، انتاریو مطابقت دارد.

پلیس اعلام کرد که این حمله از پیش برنامه ریزی شده و با انگیزه نفرت انجام شده است و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا آن را حمله تروریستی دانست.

در گزارش آمار کانادا آمده است: در حالی که نمی‌توان رویدادهای جنایت نفرت‌انگیز گزارش‌شده توسط پلیس را به رویدادهای خاص مرتبط کرد، پوشش رسانه‌ای و گفتمان عمومی می‌تواند آگاهی را افزایش دهد و همچنین واکنش‌های منفی را از سوی افرادی که دارای نگرش‌های نفرت‌آمیز هستند به دنبال داشته باشد.

کارشناسان در کانادا قبلا به میدل ایست آی گفته بودند که کانادا شاهد دهه‌ها لفاظی ضد مسلمانان از سوی سیاستمداران و رسانه‌ها بوده است.

داده های اداره آمار کانادا نشان می دهد که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در دهه گذشته افزایش یافته است.

سال گذشته اداره آمار کانادا گزارشی را منتشر کرد که در آن 61 توصیه فهرست شده بود که شامل توسعه یک استراتژی فدرال ضد اسلام هراسی و همچنین کمک مالی برای کمک به قربانیان جنایات با انگیزه نفرت بود.

این گروه همچنین از استان‌های کانادا خواست تا اطمینان حاصل کنند که شهرداری‌ها نیز از تلاش‌های مبتنی بر جامعه برای مقابله با اسلام‌هراسی حمایت مالی کنند.

این گروه گفت: در حالی که ما سخنان بسیاری از سیاستمداران در محکومیت اسلام هراسی و همبستگی با مسلمانان در کانادا شنیده‌ایم، اقدام برای مقابله با اسلام‌هراسی کند و مقطعی بوده است.ما نمی‌توانیم کنار بایستیم و شاهد از دست رفتن جان‌های دیگر باشیم. اسلام‌هراسی کشنده است و اکنون باید شاهد اقدام عملی باشیم.

گزارش آمار کانادا همچنین نشان داد که حملات به مسلمانان تنها انواع جنایات در حال افزایش نیستند. حملات علیه یهودیان نیز 47 درصد و حملات علیه کاتولیک ها 260 درصد افزایش داشته است.

در مجموع، تعداد جرایم ناشی از نفرت از 2646 مورد در سال 2020 به 3360 مورد در سال 2021 افزایش یافته است که افزایش 27 درصدی را نشان می دهد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی