ارومیه گردی در یک روز


شهرستان ارومیه که در شمال غرب ایران قرار دارد، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. اگر یک باز به این شهر سفر کرده باشید می‌دانید که برای دیدن زیبایی آن هفته‌ها زمان لازم است. از شرق...

ارومیه گردی در یک روز

شهرستان ارومیه که در شمال غرب ایران قرار دارد، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. اگر یک باز به این شهر سفر کرده باشید می‌دانید که برای دیدن زیبایی آن هفته‌ها زمان لازم است. از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب این شهر سراسر زیبایی و سرسبزی است.

اگر شما هم قصد سفر به این شهر محسور در باغات انگور را دارید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که اگر حتی یک روز فرصت گشت و گذار در آن را داشتید به چه مکان‌هایی باید سر بزنید. البته برای دیدن ارومیه باید به آن سفر کنید و پس از آن که خیالتان آسوده شد که همه جاذبه‌های دیدنی آن را دیده‌اید، بلیط لحظه آخری ارومیه تهران یا بلیط برگشت پرواز تهران ارومیه به هر شهری که از آن آمده‌اید را از علی بابا تهیه نموده و بدان باز گردید.

خانه انصاری

خانه تاریخی انصاری که در خیابان گل اوستی قرار دارد، در دوران قاجار ساخته شده است. خانه انصاری بسیار زیبا بوده و می‌تواند شما را با سبک زندگی و معماری اواخر دوران قاجار آشنا سازد. علاوه بر این، در این خانه می‌توان عکس‌های زیبایی هم به یادگار انداخت. پس به دلایلی که گفتیم خانه انصاری جزو مکان‌هایی است که هر چند وقت کمی برای گشت و گذار در ارومیه داشته باشید باید به آن سری بزنید.

بازار ارومیه

بازار قدیمی ارومیه که در دل بافت کهن این شهر قرار گرفته است، حال و هوای ویژه‌ای دارد که آن را در جای دیگری نخواهید یافت. همین حال و هوا، گردشگران زیادی را به این بازار می‌کشاند. این بازار که در دوران صفویه ساخته شده است معماری ساده و در عین حال چشم نواز و جذابی دارد.

بازار ارومیه با میدان اصلی شهر فاصله چندانی ندارد و با وسایل نقلیه عمومی هم به راحتی می‌توان خود را به آن رساند. همه چیز از لبنیات گرفته تا طلا و فرش را می‌توان در بازار ارومیه یافت. علاوه بر این بازار تاریخی ارومیه چند حمام تاریخی، یک کاروانسرا و مسجد جامع ارومیه را هم شامل می‌شود. بدین ترتیب با آمدن به این بازار با یک تیر چند نشان خواهید زد و از چند مکان دیدنی در یک بار مراجعه بازدید خواهید کرد.

مسجد جامع ارومیه

همانطور که گفتیم مسجد جامع در کنار بازار ارومیه قرار دارد. قدمت این مسجد به زمان سلجوقیان می‌رسد. مسجد جامع ارومیه معماری ویژه‌ای داشته و محراب منحصر به فرد آن را می‌توان یکی از زیباترین آثار به جای مانده از آن دوران دانست. مسجد جامع اردبیل را به دلیل این زیبایی‌های بی‌رقیب آن می‌توان جزو لیست گشت یک روزه اردبیل قرار داد.

این مطلب را هم بخوانید: فرق قطار غزال بنیاد با غزال بنیاد vip

ارومیه گردی در یک روز

کلیسای مارسرگیز

مارسرگیز یک کلیسای تاریخی در ارومیه است. این کلیسا که به نام کلیسای سیر هم شناخته می‌شود تماما با سنگ ساخته شده است و به همین دلیل هم بسیار معروف است. تخمین زده شده است که این کلیسا در زمان خسرو پرویز و دوران پیش از اسلام بنا شده است. ساخت کلیسای مارسرگیز را به شیرین همسر خسروپرویز نسبت داده‌اند. این کلیسا با معماری خاص و تاریخی که پشت سر نهاده است در فهرست مکان‌هایی در ارومیه است که حتما باید به آن سر بزنید.

کلیسای ماریوخنه

ماریوخنه یک کلیسای زیبا و دیدنی است که در دوره ساسانیان بنا شده است. این کلیسا معماری خاصی دارد که نگاه بینندگان را به خود جلب می‌کند. جالب‌ترین قسمت این کلیسا برج چهار طبقه‌ای است که در آخرین طبقه آن ناقوس کلیسا قرار دارد. کلیسای تاریخی ماریوخنه هم از مکان‌های دیدنی ارومیه است که نباید آن را از دست بدهید.

یخچال دوقوزپله

دوقوز پله یا یخچال نه پله که به نام خانه آبگینه شهر ارومیه هم شهرت دارد، در خیابان عسگرخان قرار گرفته است. این یخچال که از آن برای نگهداری یخ در تابستان استفاده می‌شده در دوران قاجاریه بنا شده است. امروزه هم با بلا استفاده شدن آن از این یخچال به عنوان نمایشگاه استفاده می‌شود. این بنای تاریخی هم جزو آن دسته جاذبه‌های گردشگری ارومیه است که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

موزه ارومیه

موزه ارومیه را می‌توان یکی از غنی‌ترین موزه‌های ایران دانست. این موزه به خوبی تاریخ و پیشینه شهر ارومیه را به بازدیدکنندگان معرفی می‌نماید. موزه ارومیه که شناسنامه این شهر محسوب می‌شود، اتفاقات مهم تاریخ ارومیه را پوشش داده و از نظر اشیا موجود بسیار متنوع است.

قدمت اشیا موجود در این موزه بسیار زیاد است و حتی قدمت برخی از آن‌ها به هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. کتاب‌های خطی، انواع ساعت، کتیبه اوراتویی و زیورآلات باستانی تنها بخشی از اشیا نگهداری شده در این موزه است. پس اگر به ارومیه آمدید و زمان بسیار کمی داشتید به این موزه سر بزنید تا یک دنیا اطلاعات از تاریخ و فرهنگ ارومیه به دست آورید.

ارومیه گردی در یک روز

کلام آخر

ارومیه از آن دست شهرهای ایران است که یک بار هم که شده باید به آن سفر کرد. پس اگر شما هم به ارومیه سفر کردید و پس از گردش در آن قصد تهیه بلیط لحظه آخری ارومیه تهران را داشتید به سایت علی بابا مراجعه نمایید تا بهترین بلیط را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»