ببینید | انتقاد تند از وزارت بهداشت؛ بودجه مقابله با کووید کجا هزینه می‌شود؟/ دوست ندارند اپیدمی تمام شود!


ببینید | انتقاد تند از وزارت بهداشت؛ بودجه مقابله با کووید کجا هزینه می‌شود؟/ دوست ندارند اپیدمی تمام شود!

شعله کرونا در ایران یکبار دیگر برافروخته شده است، طوری‌که تعداد موارد مرگ‌ومیر خودش را به ۱۰۰ نفر در روز نزدیک کرده و چه بسا در روزهای آینده بیشتر هم شود. با این وجود خبری از افزایش تست کرونا، چیزی‌که به آن نمونه‌گیری انبوده گفته می‌شود نیست و...

دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست دراین‌باره به خبرآنلاین می‌گوید: بهانه‌هایی که می‌آورند درباره بودجه است، درحالی‌که هزینه هر تست پی‌سی‌آر رپید چیزی حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان است، یعنی کمتر از نیم درصد بودجه‌ای است که برای یک مورد ابتلا به کرونا صرف می‌شود، باید بدانیم بیش از ۵۰ درصد بودجه برای یک فرد مبتلا صرف دارو می‌شود، آن هم در شرایطی که ما می‌دانیم در حال حاضر حاضر هیچ روش درمانی اختصاصی برای کووید وجود ندارد.

او گفت: ما وقتی می‌دانیم که نمی‌توانیم برای درمان افراد بعد از ابتلا کاری انجام بدهیم تعجب‌آور است که بیش از ۹۹ درصد بودجه مربوط به هر فرد مبتلا به کووید را صرف مسائل دیگری می‌کنیم و برای تست‌هایی که کمتر از یک درصد بودجه است بهانه می‌آوریم.

حالا که وزارت بهداشت نمونه‌گیری انبوه برای شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را کنار گذاشته باید پرسید هزینه‌های مقابله با این بیماری در کجا مصرف می‌شود؟

۲۶۴ ۶۹

کد خبر 1658948

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت