ایلان ماسک: قیمت و مشخصات نهایی تسلا سایبرتراک تغییر خواهد کرد


ایلان ماسک: قیمت و مشخصات نهایی تسلا سایبرتراک تغییر خواهد کرد

ایلان ماسک در جلسه سالانه سهام‌داران تسلا اعلام کرد که وانت برقی سایبرتراک علاوه بر تغییر قیمت شاهد برخی تغییرات در مشخصات مدل‌ها هم خواهد بود و تولید وانت از اواسط ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت که خبرهای بدی برای مشتریانی که...

ایلان ماسک در جلسه سالانه سهام‌داران تسلا اعلام کرد که وانت برقی سایبرتراک علاوه بر تغییر قیمت شاهد برخی تغییرات در مشخصات مدل‌ها هم خواهد بود و تولید وانت از اواسط ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت که خبرهای بدی برای مشتریانی که سایبرتراک (Cybertruck) همیشه پر تأخیر را رزرو کرده‌اند، دارد. قیمت وانت پیکاپ آینده تسلا افزایش می‌یابد و مشخصات نهایی با آنچه در ابتدا و قبل از رسیدن به دست مالکان نقل شده، متفاوت خواهد بود.

به گزارش carscoops، ایلان ماسک در جلسه سالانه سهام‌داران تسلا در کارخانه جدید این شرکت در تگزاس این خبر را اعلام کرد. اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شد، سایبرتراک دارای تأخیرهای زیادی خواهد بود، اما این اولین بار است که این شرکت تغییراتی را در عملکرد خودرو اعلام می‌کند.

ایلان ماسک: قیمت و مشخصات نهایی تسلا سایبرتراک تغییر خواهد کرد

ماسک گفت:

مشخصات و قیمت سایبرتراک متفاوت خواهد بود. من متنفرم از این‌که کمی خبرهای بد ارائه دهم. فکر می‌کنم هیچ راهی برای پیش‌بینی تورمی که با آن مواجه شده‌ایم، وجود ندارد.

با این حال، مدیرعامل خبرساز هیچ ارقامی ارائه نداد، بنابراین مشتریان دقیقا نمی‌فهمند که چه اتفاقی برایشان رخ خواهد داد. هنگامی که برای تسلا سایبرتراک اولین بار معرفی شد، این شرکت قول داد که قیمت مدل پایه (با موتور واحد که چرخ‌های عقب را می‌چرخاند) از ۳۹،۹۰۰ دلار شروع می‌شود و آن را در رقابت نزدیک با فورد F-150 لایتنینگ قرار می‌دهد، که اکنون به طور کلی در ۵۰ ایالت آمریکا به مشتریان تحویل داده شده است.

همان‌طور که ماسک گفت، تورم بر قیمت‌ها در سراسر صنعت خودروسازی تأثیر داشته و به ویژه بر استارتاپ‌ها تأثیر گذاشته است. در اوایل سال جاری، ریوین با بحث و جدال مواجه شد زیرا اعلام کرد که قیمت وانت برقی R۱T را حتی برای مشتریانی که قبلاً وسیله نقلیه خود را سفارش داده بودند، افزایش می‌دهد. این تصمیم باعث شد ارزش سهام این خودروساز سقوط کند و مدیرعامل مجبور به عذرخواهی و بازگشت از تصمیم خود شود.

تسلا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که سایبرتراک قادر خواهد بود تا ۵۰۰ مایل (۸۰۵ کیلومتر) شعاع حرکتی، ۳،۵۰۰ پوند (۱،۵۸۸ کیلوگرم) ظرفیت بار، تا ۱۴،۰۰۰ پوند (۶،۳۵۰ کیلوگرم) ظرفیت یدک‌کشی، زاویه دیدار ۳۵ درجه، زاویه انحراف ۲۸ درجه، ۱۶ اینچ (۴۱ سانتی‌متر) فاصله کف از زمین ارائه دهد و از سه موتور در آن استفاده می‌شود.

ایلان ماسک: قیمت و مشخصات نهایی تسلا سایبرتراک تغییر خواهد کرد

در آن زمان، این شرکت ۹۹ دلار سپرده برای وانت برقی سایبرتراک پذیرفت و در ماه مه (هنگامی که سفارش برای وانت برقی در اروپا متوقف شد)، طبق گزارش‌ها نزدیک به ۱/۵ میلیون دلار پیش سفارش برای آن دریافت کرده بود. در آن زمان، تولید این پیکاپ برقی نیز چند بار به تأخیر افتاد.

با این حال، ایلان ماسک خبرهای خوبی درباره‌ی این خودرو داشت و اعلام کرد که تسلا «نصب تجهیزات تولید و شکل‌دهی و سایر فرایندها را از دو ماه آینده شروع می‌کند. به گفته ماسک، تولید از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی