تجهیزات هواشناسی کافی نیست


تجهیزات هواشناسی کافی نیست

رئیس سازمان هواشناسی گفت: تجهیزات هواشناسی در کشور کافی نیست اما این به معنای عدم صدور هشدارهای هواشناسی نیست اما برای صدور هشدارهای هواشناسی با کیفیت نیاز به به روزرسانی داریم.

خانم سحر تاجبخش گفت: سازمان هواشناسی برای هشدار مخاطرات جوی به عنوان یک سازمان حاکمیتی وظیفه صدور هشدارهای هواشناسی را دارد. هرچه تجهیزات و امکانات به روز و مدرن تر و شبکه کامل تر باشد صدور هشدارهای هواشناسی با کیفیت تر خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی، این سازمان برای آنکه بتواند اطلاعات با کیفیت تری ارائه کند به تجهیزات مدرن تری نیاز دارد و این در حالی است که بروزرسانی یک امر بدیهی در تمام دستگاه ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان مانند هواشناسی که باید سرویس ارائه کنند است.

او می گوید: تجهیزات فعلی پاسخگوی صدور هشدار برای حداقل سیلاب های فعلی است، اما برای آنکه اطلاعات با کیفیت تر دهیم باید به سمت ارتقاء حرکت کنیم. از سوی دیگر کاربران هواشناسی با توجه به تغییر اقلیم انتطار بیشتر از این هشدارها را دارند، بنابراین برای برآورد یک سری انتظارات، ضرورت دارد که شبکه ها و تجهیزات راداری، نرم افزاری و شبکه راداری بروزرسانی شود.

خانم تاجبخش به صحبت های اخیر سخنگوی دولت اشاره کرد و گفت: صحبت سخنگوی دولت منافاتی با به بروزرسانی ندارد، هم اکنون تجهیزات هواشناسی کافی نیست، ما با استانداردهای جهانی فاصله داریم. اما منافاتی ندارد که ما هشدارهای هواشناسی را صادر نکنیم.

زمانی که هشدارهای هواشناسی صادر می شود به طور طبیعی از طریق ابزارهای که وجود دارد صادر می شود اما این ابزارها با استانداردهای جهانی فاصله دارند و نیاز به بروزرسانی دارند.

هم اکنون مسئله تغییر اقلیم مطرح است قطعا شبکه دیدبانی باید بسیار منسجم تر از زمانی که مسئله رخدادهای ناشی از تغییر اقلیم مطرح نبود هشدار صادر کند.

امروزه اگر زیر ساخت هایمان فرسوده تر از قدیم است به طور قطع باید شبکه دیدبانی کشور مجهز تر باشد تا بتوانیم با هشدارهای سیل اسا را هندل کنیم.

سازمان هواشناسی تنها سازمان تنها دستگاه صدور هشدار جوی طی هر شرایطی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !