پروژه استفاده از انرژی خورشیدی در همه مساجد مراکش اجرایی می شود


پروژه استفاده از انرژی خورشیدی در همه مساجد مراکش اجرایی می شود

به گفته وزیر انتقال انرژی و توسعه مراکش قرار است پروژه استفاده از انرژی خورشیدی در همه مساجد این کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «moroccoworldnews»،پروژه استفاده از انرژی خورشیدی قرار است در همه مساجد مراکش اجرایی شود.

مراکش تاکنون 5.2 میلیارد دلار در پروژه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده است و مجتمع نور اورزازات به عنوان نمونه‌ای از پتانسیل این کشور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر عمل می‌کند.

لیلا بنعلی، وزیر انتقال انرژی و توسعه پایدار مراکش در مصاحبه با فوربس گفت که می‌خواهد این کشور در شمال آفریقا به «مقصدی برای انرژی‌های تجدیدپذیر» تبدیل شود.

علاوه بر این وی تاکید کرد که افتخار اجرای پروژه های بزرگ و محلی از جمله پشت بام های خورشیدی در مساجد و دیگر مکان ها را دارد.

مراکش در حال حاضر 4030 مگاوات از مجموع ظرفیت تولید 11000 مگاوات را از انرژی های تجدیدپذیر تولید می کند.

به گفته بنعلی، علاوه بر گسترش پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ و کوچک، دولت مراکش متعهد است که دسترسی سراسری به برق را برای 100 درصد جمعیت فراهم کند که از نرخ فعلی که 99.4 درصد تخمین زده می‌شود، بیشتر است.

وی تصریح کرد که می خواهد همه مدارس ، مساجد و خانه ها برق داشته باشند و اظهار داشت که استفاده از ریزشبکه ها می تواند راه حلی برای تامین نیازهای انرژی باشد.

در حالی که مراکش به دنبال تامین نیازهای انرژی داخلی خود از طریق انرژی های تجدیدپذیر است، این کشور قصد دارد انرژی خود را به اسپانیا، پرتغال و بریتانیا نیز صادر کند.

در حال حاضر، مراکش دارای ظرفیت کل در اتصال برق 1400 مگاوات با اسپانیا و پرتغال است. در آینده، این بخش ها می توانند به شبه جزیره ایبری برای صادرات انرژی های تجدیدپذیر باز شوند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا