ماینر USB بیت کوین چیست و آیا واقعاً سودآور است؟


ماینر USB بیت کوین چیست و آیا واقعاً سودآور است؟

آیا ماینر USB بیت کوین که به عنوان ارزان‌ترین راه برای استخراج این رمز ارز محبوب به‌شمار می‌رود، واقعا می‌تواند در عمل سودآور باشد؟علاوه بر اینکه بیت کوین به یک دارایی دیجیتال محبوب تبدیل شده، صنعت استخراج این ارز دیجیتال نیز به طور گسترده‌ای رواج...

آیا ماینر USB بیت کوین که به عنوان ارزان‌ترین راه برای استخراج این رمز ارز محبوب به‌شمار می‌رود، واقعا می‌تواند در عمل سودآور باشد؟

علاوه بر اینکه بیت کوین به یک دارایی دیجیتال محبوب تبدیل شده، صنعت استخراج این ارز دیجیتال نیز به طور گسترده‌ای رواج یافته و افراد به دنبال کسب درآمد غیرفعال به‌وسیله استخراج کوین‌های جدید و دریافت پاداش بلاک هستند. در حالی که این فرآیند اغلب از طریق سخت‌افزارهای گران‌قیمت انجام می‌گیرد، اما اکنون می‌توانید تنها با استفاده از یک فلش USB استخراج بیت کوین را آغاز کنید.

ماینر USB بیت کوین چیست؟

ماینر USB بیت کوین در اصل یک سخت‌افزار کوچک استخراج است که به شما اجازه می‌دهد تا بیت کوین را در مقیاس کوچک ماین کنید. این ماینرها در قالب درایوهای USB قرار دارند و بنابراین دارای ابعادی بسیار کوچک‌تر از سخت‌افزار استاندارد استخراج بیت کوین هستند. تا زمانی‌که نرم‌افزار مربوطه نصب باشد، ماینر USB بیت کوین را می‌توان به پورت خود در کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کرد تا عملیات استخراج آغاز و دنبال شود.

ماینر USB بیت کوین چیست و آیا واقعاً سودآور است؟ماینر USB بیت کوین چیست و آیا واقعاً سودآور است؟

به طور معمول، ماینر USB بیت کوین در یک دستگاه به طور هم‌زمان از چند درایو یو اس بی استفاده می‌کند. از آنجایی‌که اکثر لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای خانگی حداکثر به دو یا سه پورت مجهز هستند، استفاده از هاب USB برای افزودن درایوهای بیش‌تر و ایجاد یک ریگ ماینینگ USB به عنوان یک روش استاندارد مطرح است. مانند ریگ‌های GPU، هر چه از تعداد ماینرهای USB بیش‌تری به طور هم‌زمان استفاده شود، نرخ هش بالاتر رفته و شانس استخراج یک بلاک بیش‌تر خواهد شد.

ماینرهای USB بیت کوین لازم نیست همیشه به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر معمولی متصل باشند. در عوض، برای کاهش مصرف انرژی و هزینه، می‌توانید آن‌را به رایانه تک‌-برد رزبری پای نیز متصل کنید. اما استفاده از این چنین دستگاه کوچکی برای استخراج چه فایده‌ای داشته و آیا استخراج از طریق ماینرهای USB بیت کوین سودآور است؟

هدف از ساخت ماینرهای USB بیت کوین

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مربوط به استخراج بیت کوین، لزوم مقدار زیادی انرژی مورد نیاز برای اجرای سخت‌افزارهای معمولی مانند ماینرهای اسیک است. خرید سخت‌افزار ماینینگ نیز هزینه بالایی دارد و علاوه بر آن هزینه‌های سرسام‌آور برق نیز یکی دیگر از چالش‌های ماینرها است. بسته به سخت‌افزار مورد استفاده، هزینه کلی استخراج بیت کوین می‌تواند به هزاران یا ده ها هزار دلار برسد.

ماینر USB بیت کوین چیست و آیا واقعاً سودآور است؟ماینر USB بیت کوین چیست و آیا واقعاً سودآور است؟

با این تفاسیر، استخراج بیت کوین برای بسیاری از افراد غیرقابل دسترس بوده و مشارکت افراد عادی را دشوار می‌کند. بنابراین، با استفاده از یک ماینر USB بیت کوین، آن دسته از افرادی که بودجه کم‌تری دارند نیز می‌توانند در این فرآیند شرکت کنند.

با اینکه استخراج بیت کوین به وسیله USB به اندازه ماینر اسیک محبوب نیست، ما هم‌چنان بازار و مشتریان خود را داشته و از جمله ماینرهای پرفروش این دسته می‌توان به GekkoScience Compac USB و Avalon Nano 3 اشاره کرد. با این‌حال، پیش از خرید یک ماینر USB بیت کوین، بهتر است بررسی کنیم که آیا استخراج بیت کوین از این طریق ارزشش را دارد یا خیر.

آیا استخراج بیت کوین از طریق یو اس بی سودآور است؟

ممکن است این تصور را داشته باشید که استفاده از چیزی به سادگی یک درایو USB برای استخراج بیت کوین، احتمالا چندان سودآور نخواهد بود. اما برای قضاوت عجله نکنید! در ژانویه 2022، یک ماینر انفرادی بیت کوین از طریق استخراج USB به سود خالص 215000 دلاری دست یافت. این فرد با استفاده از یک دستگاه USB GekkoScience و نرخ هش 8.3 TH/s، موفق به کسب این سود هنگفت شد. ریگ USB دارای حداکثر نرخ هش 86 TH/s است، بدین معنا که هنگام استخراج بلاک، ریگ با حداکثر یک‌ دهم نرخ خود کار می‌کرد.

با این وجود، توجه به این نکته حائز اهمیت است که سودهای بزرگ مانند مثال فوق در صنعت استخراج بیت کوین چندان متداول نیستند. در سال‌های اخیر، استخراج بیت کوین به شدت رقابتی شده و به همین دلیل است که سخت‌افزارهای قوی‌تر مانند ماینرهای اسیک، معمولا در این سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند. در حالی‌که کسب سودهای کلان با استفاده از ماینرهای USB بیت کوین غیر ممکن نیست، اما شانسی به مراتب اندک، حتی کم‌تر از ماینرهای اسیک برای آن وجود دارد.

اگر می‌خواهید شانس خود را برای استخراج یک بلاک بیت کوین و کسب سود بالا به حداکثر برسانید و هزینه‌های جانبی برایتان چندان نگران‌کننده نیستند، انتخاب یک ماینر معمولی اسیک احتمالا بهترین گزینه خواهد بود. با این حال، اگر هم‌چنان به دنبال آن هستید که با صرف هزینه‌ای اندک، در فرآیند ماینینگ مشارکت کنید؛ ماینرهای USB بیت کوین می‌توانند بهترین شانس شما برای کسب درآمد باشند.

منبع :makeusof

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری