پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی


پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

زمانی که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی قیمت ماسل کارهای کلاسیک دهه ۶۰ روی به افزایش گذاشت، افراد کمی به این خودروهای قدیمی پرمصرف اهمیت دادند اما اینکه به‌تازگی شخصی برای خرید یک پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۷ با تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت، ۴۴۰ هزار دلار پرداخت...

زمانی که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی قیمت ماسل کارهای کلاسیک دهه ۶۰ روی به افزایش گذاشت، افراد کمی به این خودروهای قدیمی پرمصرف اهمیت دادند اما اینکه به‌تازگی شخصی برای خرید یک پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۷ با تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت، ۴۴۰ هزار دلار پرداخت کرده است نشان می‌دهد امروزه ماسل کارها بسیار ارزشمند شده‌اند. این یک ترنس ام مشکی‌رنگ با پکیج Y82 است که شامل سقف T-Top به همراه داشبورد، رینگ‌ها و نوارهای طلایی‌رنگ روی بدنه می‌شود.

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پس از اکران فیلم اسموکی و بندیت با بازی برت رینولدز در سال ۱۹۷۷، ترنس ام‌های مدل ۱۹۷۷ و ۱۹۷۸ بسیار محبوب شدند زیرا در این فیلم، رینولدز با یک ترنس ام مشکی‌رنگ رانندگی می‌کرد. حال این نمونه‌ای که برای فروش گذاشته شده هم کاملاً مشابه ترنس ام مورداستفاده در فیلم مذکور است. بااین‌حال، این خودرو مالک مشهوری نداشته (ترنس ام مدل ۱۹۷۷ خود رینولدز در ژانویهٔ امسال با قیمت ۴۹۵ هزار دلار فروخته شد)، به پیشرانهٔ پرفورمنس بالای W72 یا گیربکس دستی مجهز نیست و خودروی کمیابی هم محسوب نمی‌شود زیرا پونتیاک ۶,۰۳۰ دستگاه از آن تولید کرده است.

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

اما اصلی‌ترین ویژگی این ترنس ام که آن را به خودروی ارزشمندی تبدیل کرده، کارکرد تنها ۲۴ کیلومتری آن است. این کارکرد بسیار پایین به‌علاوهٔ شرایط فابریک (بازسازی نشده) این خودرو باعث شده شخصی برای خرید آن مبلغی بسیار بیشتر از ماسل کارهای کلاسیک قدیمی‌تر و خواستنی‌تری که در همان حراجی بودند پرداخت کند. در ادامه با تعدادی از این خودروها آشنا خواهیم شد.

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پلیموث همی‌کودا مدل ۱۹۷۰

قیمت: ۱۸۱,۵۰۰ دلار

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پلیموث‌های همی‌کودا در بین ماسل کارها حکم طلا را دارند خصوصاً نمونه‌هایی با کارکرد پایین مثل همین خودرویی که در اینجا با کارکرد ۲۷ هزار کیلومتری می‌بینید. بااین‌حال، این ماسل کار جذاب مغلوب ترنس ام ۱۹۷۷ شد و قطعاً این تنها جایی است که یک فایربرد ۱۹۷۷ استاندارد کارخانه‌ای می‌تواند از یک همی‌کودا پیشی بگیرد.

شورلت کوروت ۴۲۷ مدل ۱۹۶۷

قیمت: ۲۹۷,۰۰۰ دلار

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

این کوروت C2 رودستر خیره‌کننده در سینهٔ خود یک هیولای ۴۲۷ یا ۷ لیتری V8 سه کاربراتوری با ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد که به یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی متصل است. در آن سال‌ها حدود ۳۸۰۰ دستگاه کوروت C2 با این پیشرانه تولید شد اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها مثل این نمونه کارکردی تنها ۱۱,۷۰۰ کیلومتری دارند.

موستانگ شلبی GT500KR مدل ۱۹۶۸

قیمت: ۲۳۶,۵۰۰ دلار

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

کارکرد ۹۲,۵۰۰ کیلومتری این موستانگ در مقایسه با ترنس ام ۱۹۷۷ خیلی زیاد است اما هنوز هم برای خودرویی ۵۴ ساله رقم کوچکی محسوب می‌شود. این یک شلبی GT500KR مدل ۱۹۶۸ است و یکی از تنها ۵۱۸ دستگاه نسخهٔ کانورتیبلی است که از این خودرو در سال ۱۹۶۸ ساخته شد.

شورلت کامارو ینکو مدل ۱۹۶۹

قیمت: ۲۸۵,۰۰۰ دلار

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

ینکو در سال ۱۹۶۹ تنها ۳۰ دستگاه کامارو با پیشرانهٔ ۷ لیتری هشت سیلندر ۴۲۵ اسب بخاری L72 و گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک تولید کرد و خودرویی که در اینجا می‌بینید یکی از تنها شش نمونه‌ای است که با رنگ چشمگیر زرد دیتونا ساخته شد؛ اما حتی چنین خودروی کمیابی هم نتوانسته حتی به قیمت ترنس ام مدل ۱۹۷۷ نزدیک شود.

شورلت کوروت مدل ۱۹۵۳

قیمت: ۴۰۷,۰۰۰ دلار

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

این کوروت زیبا با رنگ سفید پولو، نمونهٔ دویست و دوم از تنها ۳۰۰ دستگاهی است که در اولین سال تولید کوروت ساخته شد. این خودرو از زمان بازسازی کامل تنها ۱۰ کیلومتر راه رفته است. البته تا سال ۱۹۵۵ خبری از پیشرانهٔ V8 برای کوروت نبود اما نمونه‌های اولیهٔ این خودرو با موتور شش سیلندر خطی بسیار ارزشمندتر هستند.

پونتیاک ترنس ام مدل ۱۹۷۷

قیمت: ۷۱,۵۰۰ دلار

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی
پونتیاک ترنس ام مدل 1977، بسیار گران‌تر از کلاسیک‌های قدیمی‌تر آمریکایی

در همان حراجی اگر یک ترنس ام مدل ۱۹۷۷ بازسازی‌شده با پکیج Y82 می‌خواستید که بجای محبوس کردن آن در یک پارکینگ سرپوشیده واقعاً بتوانید از آن استفاده کنید، می‌توانستید این خودرو را خریداری کنید که نهایتاً با قیمت زیر ۷۲ هزار دلار فروخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟