احتمال بارش های سیلابی در گیلان/ پرهیز از استقرار در اطراف رودخانه‌ها


مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از احتمال بارش های سنگین در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و گفت: مدیران مربوطه با توجه به تجربیات سیل های گذشته، مسیر رودخانه ها را بازدید و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنند تا خروجی آب به درستی انجام گیرد.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان گیلان به دنبال پیش بینی صدور سطح نارنجی هواشناسی و احتمال بارش های سنگین در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و اظهار کرد: بخش خصوصی و گروه های جهادی در کنار دستگاه های امدادی و خدماتی در وضعیت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز از توان آنها در مهار سیلاب کمک گرفته شود.

وی افزود: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهره گیری از تجربیات گذشته تلاش کنیم تا حداقل خسارت های ناشی از سیلاب های احتمالی به استان وارد شود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با تاکید بر ضرورت هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه در استان، تصریح کرد: باید در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.

مرادی پاکسازی مسیرهای رودخانه ای را از راهکارهای آمادگی برای سیلاب های احتمالی عنوان و بیان کرد: مسیرهای بسته حوادث را تشدید می کند و اگر آمادگی لازم نباشد، خسارت بر مردم وارد می شود.

وی با بیان اینکه حجم توده ای که آب در سیلاب با خود حمل می کند بسیار سنگین است و می تواند موجب خسارت های گسترده شود، خاطرنشان کرد: چون شدت بارش ها در ارتفاعات تاکید شده، مدیران مربوطه با توجه به تجربیات سیل های گذشته، مسیر رودخانه ها را بازدید و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنند تا خروجی آب به درستی انجام گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان ادامه داد: ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی کنار پل‌های مهم مستقر شوند تا در صورت ایجاد مانع در مسیر آب، آن را بازگشایی کنند؛ همچنین از تردد افراد بر روی پل‌های آبنما جلوگیری شده و به دلیل سیلاب احتمالی، مردم از مستقر شدن در مناطق اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به ورود تعداد بسیاری از مسافران که برای عزاداری تاسوعا و عاشورا به موطن خود در استان بازگشته اند، خاطرنشان کرد: باید در کنار آمادگی دستگاه ها، هشدارهای لازم به مردم در شهرها و روستاها داده شود تا مراقبت ها از خود و خانواده شان بیش از پیش انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید