تکواندو نوجوانان قهرمانی جهان؛ عباسی آخرین طلای ایران را صید کرد/ نایب قهرمانی تکواندوکاران در صوفیه


تکواندو نوجوانان قهرمانی جهان؛ عباسی آخرین طلای ایران را صید کرد/ نایب قهرمانی تکواندوکاران در صوفیه

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران با کسب مدال طلای سنگین وزن به کار خود در رقابتهای قهرمانی جهان خاتمه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات که سه شنبه یازدهم مردادماه با حضور 786 تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی بلغارستان در صوفیه آغاز شده بود، بعد از 6 روز رقابت تکواندوکاران بیش از 80 کشور دنیا، عصر امروز یکشنبه 16 مردادماه به اتمام رسید.
امروز در روز پایانی رقابت های اوزان 68- و 68+ کیلوگرم در گروه دختران و 78+ کیلوگرم در گروه پسران برگزار شد که تیم ملی در هر 3 وزن، نماینده داشت. نیوشا شادلو و الهام حقیقی از دست یابی به مدال بازماندند و ابوالفضل عباسی با غلبه بر حریفان و بدون از دست دادن حتی یک راند، توانست قهرمان وزن 78+ کیلوگرم شود.
در گروه پسران و در وزن 78+ کیلوگرم «ابوالفضل عباسی» کار خود را با پیروزی 2 بر صفر مقابل «آمیت کومار» از هند آغاز کرد و سپس «پتروس آندرو» از قبرس را در 2 راند پشت سر گذاشت و به دیدار یک چهارم نهایی رسید. در این مرحله عباسی در یک مبارزه نه چندان دشوار «آلتانگرل» از مغولستان را شکست داد و حریف «سرجیو ترویتینو» از اسپانیا در مرحله نیمه نهایی شد. وی این دیدار را با نتایج 7 بر 2 و 13 بر 3 به سود خود خاتمه داد و به مبارزه پایانی راه یافت.
سنگین وزن شایسته کشورمان در دیدار برای کسب مدال طلا «لیو» از کره جنوبی را با نتایج ( 14 بر 4 و 18 بر 8) شکست داد و آخرین مدال طلای کاروان ایران را تصاحب کرد.
تیم ملی ایران در پایان این دوره از مسابقات؛ موفق به کسب 6 مدال طلا و 2 نقره شد. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی 6 مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی 2 مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

رده بندی نهایی این مسابقات تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

این دوره از مسابقات سه شنبه ۱۱ مردادماه با حضور ۷۸۶ تکواندوکار از 91 کشور جهان به میزبانی بلغارستان در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز و پس از شش روز رقابت، در نهایت با نایب قهرمانی تیم‌های ملی کشورمان در هر دو بخش دختران و پسران به پایان رسید.

در بخش دختران کره جنوبی با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره، یک برنز و مجموع ۷۱۸ امتیاز قهرمان شد. تیم ملی ایران که با هشت تکواندوکار در این رقابتها حضور داشت با کسب دو طلا، دو نقره و ۳۷۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تایلند با یک طلا، دو نقره، یک برنز و ۲۱۱ امتیاز در جای سوم ایستاد. ترکیه با ۲۱۱، بلژیک با ۱۲۷، آلمان با ۹۴ و ازبکستان با ۹۳ امتیاز عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

اما در بخش پسران تیم ملی ایران که با ۵ تکواندوکار عازم صوفیه شده بود دست به کار بزرگی زد و با کسب چهار مدال طلا و ۵۰۹ امتیاز با شایستگی عنوان نایب قهرمانی جهان با خود اختصاص داد. در این بخش کره جنوبی با تیم ۱۰ خود، ۵ طلا، یک نقره، یک برنز و ۷۲۰ امتیاز کسب کرد و قهرمان شد. قزاقستان با یک نقره و چهار برنز، تایلند با دو نقره، یک برنز و ۱۴۳ امتیاز، ایتالیا با یک طلا و ۱۴۱ امتیاز و ازبکستان با یک نقره، یک برنز و ۹۷ امتیاز پایین تر از تیم ملی ایران قرار گرفتند.

برای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی ۶ مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی ۲ مدال نقره کسب کردند.

امیر عباس رهنما، الهام حقیقی، نیوشا شادلو، پونه جعفر صالحی و فرشته فتحی نیز توفیقی در کسب مدال نداشتند.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی کردند. در بخش پسران محمدرضا زوار سرمربی است و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور همکاران او هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج