اولیانوف: در مرحله آخر مذاکرات برجامی هستیم


اولیانوف: در مرحله آخر مذاکرات برجامی هستیم

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم ها در مصاحبه المیادین گفت:در مرحله آخر مذاکرات برجام هستیم. بیایید امیدوار باشیم.

اولیانوف: در مرحله آخر مذاکرات برجامی هستیم

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در مصاحبه جدید خود با المیادین از پیشرفت در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای کشورمان خبر داد.

اولیانوف در این مصاحبه با بیان آن‌که به نظر می‌رسد مذاکرات برجامی با پیشرفت خوبی مواجه شده است، گفت: «در مرحله آخر مذاکرات برجام هستیم. بیایید امیدوار باشیم.»

نماینده روسیه ساعاتی پیش پس از دیدار با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، نیز پیامی توییتری منتشر کرده و نوشته بود: «به نظر می‌رسد در حال پیشرفت هستیم. به امید موفقیت. صحبت‌ها درباره رد شدن پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام درست نیست و آن را به شکل جمعی مورد بحث قرار داده‌اند.»

از طرفی مقام‌های آمریکایی همچنان در حال اتهام‌زنی علیه ایران هستند و نسبت به خروج یک‌جانبه این کشور از برجام بی‌توجه مانده‌اند، به طور مثال، امروز «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، مدعی شد: «۴ کشور ایران، روسیه، چین و کره شمالی مانع دستیابی به توافق هستند.»

شب گذشته نیز «پیتر استانو» سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشستی خبری اعلام کرد: «زمان آخرین تلاش‌ها برای دستیابی به توافق فرا رسیده و اتحادیه اروپا امیدوار است که مذاکرات وین به زودی به توافق برسد، زیرا همه گزینه‌ها به پایان رسیده است.»

اما در مقابل «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در سخنرانی خود در نشست آسه‌آن با تأکید بر مشروعیت موضع ایران در توافق هسته‌ای، اعلام کرد «طرح آمریکا درباره برجام غیرقابل قبول است.»/باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان