مایکروسافت احتمالاً در حال ساخت نواروظیفه‌ای با گوشه‌های گرد برای ویندوز 11 است


مایکروسافت احتمالاً در حال ساخت نواروظیفه‌ای با گوشه‌های گرد برای ویندوز 11 است

براساس گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال بازطراحی نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ است و قصد دارد لبه‌های آن را گرد کند.

نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ به‌دلایل مختلف با واکنش‌های کاربران مواجه شده است و مایکروسافت به‌طورمداوم در حال انجام آزمایش‌های مختلف روی این بخش از سیستم‌عامل دسکتاپ خود است. نمونه‌های اخیر شامل کنترل‌های OverFlow و ابزارک‌های جست‌وجو است. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت در حال ساخت نواروظیفه‌ای با گوشه‌های گرد است.

همان‌طور‌که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نواروظیفه‌ی گرد در بیلد ۲۵۱۷۴ توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۱ برای یکی از کاربران ردیت با نام کاربری caipaira113 دردسترس قرار گرفته است. وی ادعا می‌کند این تغییر در بیلد ۲۵۱۳۱ نیز ارائه شده است. نواروظیفه‌ی جدید ویندوز ۱۱ در این تصویر کمی شناور به‌نظر می‌رسد.

مایکروسافت احتمالاً در حال ساخت نواروظیفه‌ای با گوشه‌های گرد برای ویندوز 11 است

به‌گزارش Neowin، نواروظیفه‌ی گردشده‌ی ویندوز ۱۱ به‌طور‌تصادفی ظاهر می‌شود و حتی پس از به‌روزرسانی درایور نمایشگر، همچنان باقی خواهند ماند. گفتنی است با راه‌اندازی مجدد explorer.exe ازطریق ابزار خط‌فرمان، نواروظیفه‌ی جدید ناپدید می‌شود.

دراین‌میان، برخی می‌گویند این تغییر با استفاده از نرم‌افزارهای غیررسمی مثل RoundedTB روی ویندوز ۱۱ اعمال شده است؛ به‌همین‌دلیل پس از راه‌اندازی مجدد explorer.exe، ظاهر آن به حالت اولیه بازگشته است. بااین‌حال، کاربر ردیت این موضوع را رد و تآکید کرده است که هیچ دلیلی برای فریب‌دادن افراد ندارد.

اینکه ویژگی‌های آزمایشی ویندوز به‌طورغیرمنتظره برای کاربران منتخب دردسترس قرار گیرند، امری غیرعادی نیست. اوایل سال جاری نیز، بنرهای تبلیغاتی برای برخی افراد در مرورگر فایل ویندوز ظاهر شد. مایکروسافت بعداً توضیح داد که قرار نبود این ویژگی برای عموم کاربران منتشر شود. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت با ایده‌ی نواروظیفه‌ی گرد به‌دنبال زیباترکردن طراحی ویندوز ۱۱ باشد؛ اما ممکن است این تغییر هنوز برای انتشار عمومی آماده نشده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!