ایسوس تاریخ رونمایی لپ تاپ تاشدنی Zenbook 17 را اعلام کرد


ایسوس تاریخ رونمایی لپ تاپ تاشدنی Zenbook 17 را اعلام کرد

لپ تاپ تاشدنی Zenbook 17 Fold OLED ایسوس که در CES به‌نمایش درآمده بود، اوایل شهریور رونمایی می‌شود.

ایسوس در اوایل سال جاری میلادی و در حاشیه‌ی نمایشگاه CES از تولید لپ تاپی تاشدنی با صفحه‌نمایش OLED خبر داد. به‌نوشته‌ی نوت‌بوک‌چک، این لپ تاپ قرار است ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ (۹ شهریور ۱۴۰۱) ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران رونمایی شود. Zenbook 17 Fold OLED را می‌توانیم دومین لپ تاپ تاشدنی دنیا پس از ThinkPad X1 Fold به‌حساب بیاوریم. ایسوس در ابتدا امیدوار بود که بتواند Zenbook 17 Fold OLED را تا اواسط سال ۲۰۲۲ عرضه کند؛ اما نتوانست به این هدف دست یابد.

ایسوس گفته است که لپ تاپ ذن بوک 17 فولد اولد را در نمایشگاه IFA نیز به‌نمایش می‌گذارد. IFA 2022 قرار است از ۲ تا ۶ سپتامبر (۱۱ تا ۱۵ شهریور) برگزار شود. فعلاً به قیمت Zenbook 17 Fold OLED اشاره‌ای نشده است؛ اما به‌احتمال زیاد این لپ تاپ گران‌تر از تمامی لپ‌تاپ‌های دیگر ایسوس خواهد بود؛ البته شاید Zenbook 17 Fold OLED ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس باشد.

ایسوس تاریخ رونمایی لپ تاپ تاشدنی Zenbook 17 را اعلام کرد

لپ تاپ Zenbook 17 Fold OLED از پردازنده‌ی نسل‌دوازدهمی ۱۰ هسته‌ای ۱۵ وات Intel Core i7-1250U، باتری ۷۵ وات‌ساعتی، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5، یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی M.2 PCIe 4.0 NVMe SSD، درگاه‌های مبتنی‌بر استاندارد تاندربولت ۴ و اتصال وای‌فای 6E استفاده کند.

لپ تاپ تاشدنی ایسوس صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۹۲۰ پیکسل، نسبت تصویر ۴:۳، روشنایی ۵۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 دارد. نمایشگر از مرکز تا می‌شود تا اساساً به دو نمایشگر کوچک‌تر ۱۲٫۵ اینچی دسترسی داشته باشید که وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۸۰ و نسبت تصویر ۳:۲ ارائه می‌دهند.

از نمایشگر بالا به‌عنوان نمایشگر اصلی می‌توانید استفاده کنید تا نمایشگر پایینی در نقش صفحه‌کلید مجازی ظاهر شود. کاربر می‌تواند صفحه‌کلیدی فیزیکی و مخصوص روی نمایشگر پایینی قرار دهد تا تجربه‌ای نزدیک‌تر به لپ‌تاپ‌های مرسوم ارائه شود. ناگفته نماند امکان استفاده از لپ تاپ ایسوس در حالت‌های متنوع‌تری هم وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد