زنان باردار می توانند انجیر بخوردند؟


زنان باردار می توانند انجیر بخوردند؟

انجیر یکی از میوه های بهشتی است که خواص فراوانی دارد و خدای متعال در سوره تین به آن قسم یاد کرده است. انجیر را معمولا به صورت تازه یا خشک یا مربا و یا کمپوت مصرف می کنیم.

فواید و عوارض خوردن انجیر در بارداری

به گزارش اقتصاد آنلاین، انجیر خواص فراوانی بر بدن ما دارد و نقش موثری را در سلامتی ما ایفا می کند. تاثیرات و فواید انجیر را می توان در دوران های مختلف زندگی بررسی کرد که در این جا و در این مطلب به تاثیرات انجیر بر مادر و جنین در دوران بارداری می پردازیم و قصد داریم تاثیرات مثبت خوردن انجیر در دوران بارداری را با یکدیگر بررسی کنیم.

آیا خوردن انجیر در دوران بارداری مجاز است؟

زنان باردار می توانند انجیر بخوردند؟

مصرف انجیر به زنان شیرده بسیار توصیه می‌شود. زیرا علاوه بر طعم مناسبی که به شیر می‌دهد باعث ازدیاد شیر در زنان شیرده می‌شود. البته در صورتی که با خوردن آن نشانه های حساسیت در نوزاد شما بروز کرد و یا علائم کولیک در او تشدید شد، مصرف این میوه را موقطا از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شما می توانید با خیال راحت انجیر تازه و یا انجیر خشک را در دوران بارداری خود مصرف کنید، زیرا تا به حال هیچ گزارش علمی اثبات نکرده است که مصرف انجیر در دوران بارداری باعث بروز عوارض جانبی منفی در بدن مادر و جنین داخل رحم این افراد می شود.

با این حال، تحقیقات دانشمندان هنوز هم برای تعیین مقدار مصرف انجیر در دوران بارداری و اثبات کردن مزایای درمانی این میوه ادامه دارد. از این رو، اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان به بیماران خود توصیه می کنند که در طی دوران بارداری، انجیر را نه تنها به عنوان یک میوه بلکه به عنوان یک دارو مصرف کنند. اما برای کسب اطمینان بیشتر با پزشک خود در مورد چگونگی مصرف انجیر در بارداری مشورت کنید.

آیا خوردن انجیر در دوران بارداری سبب زیبایی جنین می شود؟

بدون شک داشتن تغذیه سالم یکی از بهترین راه ها برای بیان ژن های سالم و زیبایی جنین است. اما به یاد داشته باشید، این موضوع که فرزند شما چه شکلی شود، بیش از هرچیزی به مجموعه ژنتیکی که از پدر و مادرش به ارث می برد وابسته خواهد بود.

فواید خوردن انجیر در دوران بارداری

مصرف انجیر در دوران بارداری می تواند فواید شگفت انگیزی را برای حفظ سلامتی خود مادر و جنین داخل رحم او به دنبال داشته باشد. مهم ترین این موارد عبارتند از :

تنظیم سطح فشار خون

از مهمترین فواید تنظیم فشار خون است. مصرف میوه انجیر برای سلامت کل بدن مادران باردار، به ویژه سلامت قلب این افراد بسیار مفید است، این میوه حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم بوده و سدیم بسیار کمی دارد. در واقع، وجود این ترکیب در انجیر کمک می-کند تا سطح فشار خون در مادران باردار کاهش یابد. همچنین، وجود سطح بالایی از آنتی اکسیدان پلی فنل در میوه انجیر از بروز تصلب شرایین به ویژه مادران باردار جلوگیری می کند.

کنترل کلسترول خون مادران باردار با انجیر

به دلیل این که میوه انجیر منبع خوبی از امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و فیتواسترول است، مصرف آن به کاهش سطح کلسترول خون در مادران باردار کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین، مصرف این ماده غذایی باعث انعطاف پذیر ماندن و سلامت عروق خونی در بدن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد می شود. البته فراموش نکنید که فیبر زیاد موجود در میوه انجیر هم از بروز حالت گرگرفتگی ناشی از کلسترول بالا در بدن مادران باردار جلوگیری می کند.

محافظت از چشم های مادر باردار و جنین

با توجه به مطالعه انجام شده در علم چشم پزشکی، مصرف سه وعده و یا بیشتر از میوه انجیر در طول روز برای سالم ماندن چشم های مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار مفید است، چون می تواند شانس فرد را در ابتلا به مشکلات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا (ARMD) به شدت کاهش دهد.

انجیر، میوه ای برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان در مادران باردار

گزارشهای علمی انجام شده در مورد میوه انجیر نشان می دهد که این میوه حاوی ماده ای شبیه به بنزآلدئید است، که رسیدن آن به بدن مادران باردار باعث کوچک شدن توده های سرطانی موجود در سینه های این افراد خواهد شد. همچنین، فراموش نکنید که آب میوه انجیر دارای خواص ضد باکتریایی بسیار قوی و بالقوه است.

تاثیر خوردن انجیر در دوران بارداری بر یبوست

یکی از مسائلی که ممکن است مادران باردار به آن دچار شوند یبوست در دوران بارداری است. برای رفع یبوست در دوران بارداری راه های مختلفی وجود دارد. انجیر یکی از میوه هایی است که موجب برطرف شدن یبوست می شود و برای مادران بارداری که دچار یبوست بارداری شده اند بسیار مفید است. ضمن اینکه در کنار درمان یبوست، دارای آثار فراوان دیگری هم می باشد. برای رفع بهتر یبوست در دوران بارداری می توانید انجیر را در شیر خیس کرده و سپس میل کنید. روش دیگر مصرف انجیر برای رفع یبوست، مخلوط نمودن آن با روغن زیتون و مصرف آن به صورت ناشتا می باشد.

خوردن انجیر در دوران بارداری سبب افزایش آرامش می شود

آرامش در دوران بارداری یکی از ضروریات برای هر مادر بارداری به حساب می آید. آرامش در دوران حاملگی نه تنها تاثیر مثبتی بر روی خود مادر باردار دارد بلکه بر سلامتی جنین هم بسیار موثر است. انجیر نقش بسیار موثری در آرامش اعصاب دارد. مادران باردار با مصرف انجیر می توانند به آرامش خود کمک کنند. انجیر با اثر مثبتی که بر روی اعصاب دارد باعث آرامش و خواب راحت برای مادر باردار شده و در آرامش جنین و سیستم عصبی او نیز نقش موثری دارد.

خوردن انجیر در دوران بارداری به رفع خستگی کمک می کند

خستگی بارداری از جمله مسائلی است که مادران باردار در طول دوران بارداری خود ممکن است به آن دچار شوند. برای رفع خستگی در دوران بارداری نیاز به دریافت انرژی بیشتر توسط مادر باردار احساس می گردد. انجیر با خاصیت نیروبخشی و انرژی زایی خود نقش فوق العاده ای می تواند در رفع خستگی مادران باردار ایفا کند.

منبع: نی نی پلاس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !