محور مذاکرات آتی ایالات متحده و کره جنوبی


محور مذاکرات آتی ایالات متحده و کره جنوبی

اقتصادنیوز: آمریکا و کره جنوبی هفته آینده مذاکراتی برای تقویت هماهنگی امنیتی در میانه تهدیدات نظامی کره شمالی صورت خواهند داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کره جنوبی و آمریکا مذاکراتی را با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات کره شمالی در برنامه خود دارند.

یونهاپ گزارش داد، منابع آگاه از مذاکرات روز یکشنبه اعلام کردند که سئول و واشنگتن در نظر دارند هفته آینده مذاکرات دفاعی منظمی را در کره جنوبی برگزار کنند.

یونهاپ به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا و کره جنوبی این مذاکرات را در تلاش برای تقویت هماهنگی امنیتی در میانه تهدیدات نظامی کره شمالی صورت می دهند.

این رسانه کره جنوبی به نقل از منابع آگاه خود نوشت که انتظار می رود گفتگوی دفاعی یکپارچه میان آمریکا و کره جنوبی در روزهای ۱۶ و۱۷ اوت در سئول برگزار شود. ایجاد بازدارندگی مشترک در برابر تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی از موضوعات احتمالی مطرح درگفتگوهای دو جانبه خواهد بود.

آمریکا و کره جنوبی در حالی برنامه ریزی این مذاکرات را در دستور کار دارند که گمانه زنی ها مبنی بر آمادگی پیونگ یانگ برای آزمایش هسته ای شدت گرفته است.

این مذاکرات همچنین پیش از تمرین مشترک دو کشور تحت عنوان تمرینات سپر آزادی اولچی، که از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر برگزار می شود، انجام می پذیرد.

بنا به نوشته یونهاپ، انتظار می‌رود که دو کشورمذاکرات گسترده ای درباره اقداماتی در جهت افزایش بازدارندگی در برابر پیونگ یانگ، بر مبنای تعهد اعلام‌شده آمریکا برای بکارگیری طیف وسیعی از ارتش خود، انجام دهند.

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مه در دیدار با همتای کره جنوبی خود بار دیگر بر تعهد واشنگتن برای استقرارتجهیزات نظامی راهبردی خود در کره جنوبی در صورت لزوم تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج