چرا دو ستاره تیم‌های ملی هندبال اعزام نشدند؟/ تشکر فیک از تلاش‌‌های بی‌ثمر!


چرا دو ستاره تیم‌های ملی هندبال اعزام نشدند؟/ تشکر فیک از تلاش‌‌های بی‌ثمر!

دو ستاره تیم‌های ملی هندبال مردان و زنان کشورمان نتوانستند این تیم‌ها را در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 تا 27 مردادماه 1401 به میزبانی قونیه برگزار می‌شود. در همین راستا تیم‌های ملی هندبال مردان و زنان ایران برای حضور در این بازی‌ها صبح چهارشنبه عازم ترکیه شدند.

بازی با نام یک فوق ستاره!

نکته جالب توجه درمورد تیم‌های اعزامی هندبال به بازی‌های کشورهای اسلامی غیبت دو ستاره در تیم مردان و زنان است؛ جایی که سجاد استکی و راضیه جانباز هرکدام به دلایلی نتوانستند تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی کنند. دلایلی که فدراسیون برای عدم اعزام این ستاره‌ها در سایت اعلام کرده جای شک و شبهه زیادی دارد!

درمورد سجاد استکی؛ چند روز قبل فهرستی از بازیکنان اعزامی به رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی روی سایت فدراسیون قرار گرفت که در بین آنها نام سجاد استکی به چشم نمی‌خورد، اما مدتی بعد این خبر از سایت فدراسیون حذف شد و یک روز بعد فهرست جدید روی سایت قرار گرفت که در آن نام استکی دیده می‌شد. در لیست دوم نام محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، شاهو نصرتی، مجتبی حیدرپور، افشین صادقی، علی کوهزاد، سجاد استکی، مهران حسینی، سید علیرضا موسوی، شهاب صادق‌زاده، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام‌نیا، محمدرضا اورعی، محمدرضا کاظمی، سلامان بربط، احسان ابویی وجود داشت.

مصاحبه‌ای برای عادی‌سازی!

کار به اینجا ختم نشد و یک روز بعد فدراسیون مصاحبه‌ای از سجاد استکی روی خروجی سایت خود قرار داد. سجاد استکی در این مصاحبه با ابراز ناراحتی از حضور نداشتن در کنار تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر تمرینات خوبی را سپری و با آمادگی کامل در کنار تیم ملی بودم و برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرایط خوبی داشتم، اما به دلیل شرایط باشگاهی نمی‌توانم در کنار تیم ملی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی باشم.

چرا دو ستاره تیم‌های ملی هندبال اعزام نشدند؟/ تشکر فیک از تلاش‌‌های بی‌ثمر!

وی افزود: اخیرا با یک باشگاه از رومانی قراردادی را امضا کرده‌ام و به دلیل شرایط این باشگاه و حضور در رومانی نمی‌توانم در کنار تیم ملی باشم و عمیقا از این اتفاق متاسفم. دوست داشتم در قونیه برای تیم ملی کشورم بازی و افتخارآفرینی کنم. با اینکه در کنار دیگر ملی‌پوشان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیستم اما قلبم در کنار تیم ملی است و برای موفقیت تیم ایران در این بازی‌ها از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم.

ملی‌پوش هندبال ایران در پایان خاطر نشان کرد: از زحمات و حمایت‌های و پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر تیم ملی که شرایط من را درک کردند، تشکر می‌کنم. مطمئن باشید مانند همیشه با قدرت در کنار تیم ملی کشورم خواهم بود و با تمام توان برای موفقیت ایران تلاش می‌کنم.

گافی که کار را خراب کرد!

بدون شک سجاد استکی یک فوق ستاره در هندبال ایران به شمار می‌رود و حضورش در هر تیمی یک نعمت به شمار می‌آید، اما نکته اینجاست که آیا کادر فنی، مسئولان فدراسیون و شخص سجاد استکی از ابتدا از شرایط باشگاه رومانیایی اطلاع نداشتند؟ موضوع دوم چرا در لیستی که ابتدا منتشر شد نام استکی وجود نداشت و در لیست اصلاحی و دوم نام استکی اضافه شد؟

اگر قرار بود وی با تیم اعزام نشود، چرا اصلاً نامش در لیست قرار گرفت؟ با تمام این شبهاتی که وجود دارد، به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا اتفاقاتی که پشت پرده رخ داده را با یک مصاحبه‌ها، عادی و مثبت جلوه دهند! شاید شفافیت و صداقت در شرایط کنونی بیشتر از هر چیزی بتواند به هندبال کشور کمک کند.

بلای تکراری، این بار در بخش بانوان!

تیم ملی هندبال بانوان که این روزها در شرایط خوبی به سر می‌برد هم کوله‌بارش را برای سفر به قونیه بست و راهی ترکیه شد. بازهم سایت فدراسیون اعلام کرد که ترکیب تیم ملی بانوان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را هانیه لک، فاطمه خلیلی، آرزو محمدی، مینا وطن‌پرست، ساناز رجبی، آرزو کیانی‌آرا، مریم یوسفی، اسرا زندی، حدیث نوروزی، بهار ایزدگشب، نوریه عباسی، الناز قاسمی، مهربان بدوی، مژگان قهرمانی، راضیه جانباز و ستاره رحمانی تشکیل می‌دهند، اما زمانی نگذشت که در بخش بانوان هم خط قرمز روی نام یک ستاره کشیده شد و او کسی نبود جز راضیه جانباز!

فدراسیون یک بار دیگر برای اینکه بتواند عدم اعزام یک ستاره همراه با تیم ملی را توجیه کند بلافاصله دست پیش گرفت و مصاحبه‌ای از راضیه جانباز روی خروجی سایت قرار داد.

فدراسیون هندبال ترکیه مقصر است یا ایران؟!

راضیه جانباز در این گفت‌گو در مورد عدم حضور خود در کنار تیم ملی هندبال بانوان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده در دوره‌ای که در لیگ ترکیه بازی می‌کردم، شرایط حضور در این کشور را ندارم و به همین خاطر با کمال تاسف بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را از دست دادم.

وی افزود: با توجه به اینکه در لیگ ترکیه بازی می‌کردم و به دلیل شرایطی که برای حضور و اقامت در این کشور پیش آمد، تا دو هفته آینده نمی‌توانم در ترکیه حضور پیدا کنم. دلیل رخ دادن این شرایط را ابتدا فدراسیون هندبال ترکیه و سپس باشگاهی که در آن بازی می‌کردم، می‌دانم.

چرا دو ستاره تیم‌های ملی هندبال اعزام نشدند؟/ تشکر فیک از تلاش‌‌های بی‌ثمر!

جانباز با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای حضور در ترکیه و اضافه شدن به جمع دیگر ملی‌پوشان، گفت: از فدراسیون هندبال ایران و شخص پاکدل تشکر ویژه‌ای می‌کنم که تلاش بسیاری برای رفع مشکل من انجام دادند. در مدت زمان اخیر شرایط بسیار خوبی برای تیم ملی بانوان فراهم شد و کادر فنی خوبی به این تیم اضافه شد و مطمئنم آینده درخشانی در انتظار هندبال بانوان ایران است.

تقدیر و تشکر از تلاش‌‌های بی‌ثمر...

مقصر مستقیم این اتفاق بدون شک فدراسیون هندبال است که از وضعیت خروجی بازیکنانش اطلاع ندارد و توان اعزام بازیکنانش را ندارد. هرچند جانباز در صحبت‌های خود تلاش کرد که فدراسیون هندبال ترکیه و باشگاهش را متهم کند، اما چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟!

اینکه استکی و جانباز در مصاحبه‌های خود از تلاش‌های بی‌ثمر علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال هم تشکر کرده‌اند در نوع خود جالب توجه است! به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند تا با انتشار اخباری به دور از واقعیت نشان دهند که در این فدراسیون همه چیز آرام است، در حالی که شاید واقعیت چیز دیگری باشد.

گروه‌بندی مسابقات هندبال همبستگی کشورهای اسلامی به شرح زیر است:

بر اساس گروه‌بندی انجام شده تیم‌های ملی قطر، عربستان، مراکش و عراق در گروه A این رقابت‌ها قرار گرفته‌اند و تیم‌های ملی بانوان ایران، ترکیه و آذربایجان در گروه B حضور دارند.

بر اساس گروه‌بندی انجام شده در بخش مردان هم تیم‌های ملی ترکیه، سنگال، ازبکستان و بنگلادش در گروه A این رقابت‌های حضور دارند و تیم‌های ملی ایران، آذربایجان، کامرون و افغانستان در گروه B این مسابقات قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هندبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام