خانم ها موی سر خود را بتراشند؟


خانم ها موی سر خود را بتراشند؟

تراشیدن موی سر چقدر می تواند موجب تقویت و پرپشتی موهای خانمها شود؟ آیا واقعا کچل کردن موی سر با تیغ موها را ضخیم می کند ؟چندین نظر مختلف در این زمینه وجود دارد که به طور جداگانه برایتان خواهیم گفت.

تراشیدن موی سر خانم ها مو را پرپشت می کند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، قدیمی ها براثر تجربه دریافته بودند که تراشیدن کامل مو باعث می شود تا مو پرپشت شود. این کار شبیه وجین کردن گیاهان است. با چیده شدن برگ های ضعیف، غذای بیشتری به برگ های سالم می رسد و رشد گیاه بهتر می شود. مو هم همین طور است؛ وقتی موها به اصطلاح از ته تراشیده می شوند، موهای ضعیف تر یا بیمار از بین می روند و اکسیژن بیشتری به ریشه مو می رسد؛ درنتیجه موهای جدید با قوت بیشتری رشد می کنند و احساس می شود مو، پرپشت تر شده است.

تراشیدن موی زنان برای پرپشت شدن موهانظر دوم :تراشیدن موی سر موجب تقویت و ضخیم شدن مو می شود؟

آیا شما هم تا پیش از این تصور می کردید که تیغ موجب ضخیم شدن و افزایش رشد مو می شود ؟ واقعیت آن است که تیغ زدن موها تاثیری بر ضخیم شدن و افزایش رشد موها ندارد، اما موجب می شود موی در حال استراحت به فاز فعال برود و این همان چیزی است که متخصصان پوست و مو از آن هنگام لیزردرمانی استفاده می کنند، بدین ترتیب خانمی که می خواهد برای درمان موهای زائد صورت از لیزردرمانی استفاده کند باید قبل و حین درمان با لیزر، موهای زائدش را با تیغ اصلاح کند. بعلاوه تراشیدن مو، ممکن است سبب بریدگی و تحریک پوست گردد، در عین حال می تواند باعث موهای درون روییده گردد، برای موهای فرفری و پوستهای تحریک شده و جوشدارهم مناسب نیست. همچنین نباید از خاطر ببرید که تراشیدن موها تنها حالت مخروطی نوک موها(Tapered tips) را از بین می برد، لذا موها زبر و ضخیم به نظر می آیند.

تیغ زدن مو بی فایده است!

خانم ها موی سر خود را بتراشند؟

تغذیه مناسب و کافی، رعایت بهداشت، و فعالیت منظم غدد چربی می توانند از عوامل موثر در عدم ریزش مو باشند. در واقع عوامل طبیعی ریزش مو عبارت است از پیری و وراثت. کمااین که در خانواده ای که پدر یا مادر دچار طاسی یا کم مویی باشند معمولا فرزندان آن خانواده هم دچار کم مویی هستند، عوامل غیرطبیعی ریزش موهم عبارتند از غم و اندوه، شوک های ناگهانی، مطالعه و تفکر زیاد بدون تغذیه خوب و مناسب، بروز اختلال در ترمیم های سلولی. چربی بیش از حد، خشکی بیش از حد، شوره سر، موخوره، شکستگی مو، عفونت های قارچی، عوامل عفونی در هر نقطه بدن کم خونی و ضعف عمومی، زایمان های متعدد و حساب نشده استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند، فر، صاف، رنگ، دکلره و غیره.

واقعیت آن است که تراشیدن و سایر روشهای رفع موهای زائد، هیچ تاثیری بر قوام، بافت، رنگ یا سرعت رشد مو ندارند. قسمتی از مو که بالاتر از سطح پوست قرار دارد، بافتی مرده است و تنها از ماده کراتین ساخته شده است و هر کاری که روی آن انجام شود، بر رشد مو تاثیر نخواهد گذاشت. از انجا که قابلیت انعطاف موهای کوتاه کمتر از موهای بلند است، مدتی پس از تراشیدن، در موقع لمس، حالت زبر و خشن پیدا می کنند وشاید به همین علت است که بعضی ها فکر می کنند که تراشیدن موها باعث ضخیم تر شدن آنها می شود.

نظر سوم:تراشیدن موی سر بچه ها مفید است

سال ها این تصور در بین مردم وجود داشت که با تراشیدن موی سر بچه ها، موهای آنها پُرپشت تر خواهد شد.حتی بعضی ها اعتقاد دارند که نباید موهای بدن را تیغ زد، چون زیاد می شود و پرپشت تر از قبل درمی آید. تعداد فولیکول های موی ما در زندگی جنینی مان مشخص می شود و بعد از تولد دیگر فولیکول مویی ساخته نمی شود. این فولیکول ها فقط می توانند دچار تغییر شوند؛ به طور مثال موی درون شان ضخیم می شود، سفید می شود و یا کلا از بین می رود و این تغییرات، به کم شدن موها در خانم ها و آقایان منجر خواهد شد.فولیکول مو در عمق پوست قرار دارد و مو در داخل آن ساخته شده و از پوست خارج می شود و به رشد خود ادامه می دهد.هنگامی که موهایتان را می تراشید ممکن است به نظر برسد که موهای دوباره رشدکرده، ضخیم تر و خشن تر شده اند.

تنه مو به طور طبیعی به سمت انتها نازکتر می شود، اما آنچه شما به طور معمول می بینید نازکترین بخش های مو است. هنگامی شما موهای تان را می تراشید، مو را از بخش میانی تنه آن قطع می کنید و بخش ضخیم تر مو را در معرض دید قرار می گیرد، و این تصور را ایجاد می کند هر یک از رشته های مو اندکی بیشتر فضا اشغال می کنند.

به علاوه این موهای کوتاه شده زبرتر احساس می شوند، زیرا کوتاه تر هستند و به طور عمودی بریده شده اند (هنگامی که موهای بدن بلند می شوند، نرمتر حس می شوند). حتی تیره تر به نظر رسیدن موهای تراشیده نیز یک خطای بصری است- این موها به این علت تیره تر به نظر می رسند که شما اکنون سطح مقطع موها را به طور مستقیم در مقابل زمینه رنگ طبیعی پوست می بینید.

نظر چهارم :نظر دانشمندان درباره تراشیدن موی سر

در واقع دانشمندان بررسی هایی برای آزمودن این مسئله که آیا تراشیدن مو بر رشد مو اثر می گذارد یا نه انجام داده اند. در یک بررسی که نتایج آن در سال 1928 در جورنال Anatomical Record منتشر شد،

انسان شناس قانونی، میلدرد تروتر، دریافت که تراشیدن مو هیچ اثری بر رنگ، قوام یا سرعت رشد مو ندارد. در سال های اخیرتر نیز یک پژوهش که نتایج آن در جورنال Investigative Dermatology منتشر شد، نیز به این مسئله پرداخته است.

پژوهشگران در این بررسی شان در سال 1970 به این نتیجه رسیدند:“هیج تفاوت قابل توجهی میان وزن کلی موهای تولیدشده در یک مساحت اندازه گیری شده، یا در پهنا یا میزان رشد موها که بتوان آن را به تراشیدن موها نسبت داد، مشاهده نشد.”

منبع: ویستا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟