تقویت ریش با بالم ریش خانگی


تقویت ریش با بالم ریش خانگی

به نظر می‌رسد این روزها آقایان علاقه خاصی به ریش گذاشتن نشان می‌دهند و هر روز به تعداد سلبریتی‌هایی که ریش می‌گذارند افزوده می‌شود. اگر شما ریش دارید یا تصمیم گرفته‌اید ریش‌تان را بلند کنید اما نگران حجم یا حالت آن هستید می‌توانید با چند دستور ساده...

آنچه باید در خصوص ریش بدانید

باید بدانید که رویش موی صورت به میزان زیادی به ژنتیک و فعالیت هورمونی بستگی دارد. بر اساس فرضیه‌ها سطح هورمون تستوسترون در روند رویش ریش تاثیر دارد. این هورمون جنسی در رشد اکثر ویژگی‌های مردانه از جمله رویش ریش تاثیر دارد. اما در هر حال نقش ژنتیک در داشتن ریشی پرپشت بسیار پررنگ‌تر است. علاوه بر این برخی عادت‌های سالم نیز می‌تواند میزان تستوسترون را در سطح مناسبی نگهدارند و به تقویت ریش کمک کنند.

توصیه‌هایی برای افزایش میزان تستوسترون

ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری و بدن‌سازی، داشتن تغذیه سالم و جذب میزان زیادی پروتئین، زینک، ویتامین‌های A، B، C، Dو E، داشتن خواب کافی، شست‌وشوی روزانه و صحیح ناحیه ریش و مصرف آب کافی به افزایش سطح تستوسترون و تقویت ریش کمک می‌کنند.

بالم تقویت‌کننده ریش

مواد لازم:

روغن جوجوبا 20 گرم

روغن نارگیل 15 گرم

عصاره روغنی سدر 4 قطره

عصاره روغن چوب صندل 4 قطره

روغن بادام شیرین 15 گرم

روش تهیه و استفاده:

برای شروع روغن جوجوبا را با روغن بادام شیرین و روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس عصاره‌های روغنی را اضافه کنید. مخلوط را داخل شیشه‌ای تمیز ریخته و در آن را ببندید و به خوبی تکان دهید. شیشه را در محل خشک و خنک نگهداری کنید. مقدار کمی را به ریش زده و به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. نیازی به شست‌وشو ندارد. قبل از مصرف شیشه را به‌خوبی تکان دهید.

کره کاریته برای تقویت ریش

کره کاریته یکی از ترکیبات اصلی برای تهیه بالم تقویت‌کننده ریش است. استفاده موضعی از این محصول باعث نرمی، رطوبت‌رسانی و حفاظت از ریش آقایان می‌شود. کره کاریته علاوه بر اینکه به رویش ریش کمک می‌کند بلکه برای سلامتی پوست صورت نیز مفید است. اگر به این ماده دسترسی دارید می‌توانید دست به کار شوید.

موادلازم:

موم عسل 10 گرم

روغن نارگیل 15 گرم

کره کاریته 20 گرم

روغن بادام شیرین 15 گرم

عصاره روغنی درخت چای 5 قطره

روش تهیه و استفاده:

مواد اشاره شده را به جز عصاره روغنی درخت چای در یک ظرف شیشه‌ای مقاوم به گرما بریزید و به روش بن‌ماری یا حرارت غیرمستقیم داغ کنید. زمانی که ترکیبات به‌طور کامل آب شدند به‌خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. زیر حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه خنک شود.

قبل از اینکه مواد دوباره به خمیر جامد تبدیل شود عصاره روغنی درخت چای را نیز اضافه کنید. کافیست به اندازه یک فندق از این بالم خانگی را روی ریش زده و با حرکات دورانی ملایم ماساژ دهید. اجازه دهید بالم 20 دقیقه روی ریش‌تان بماند و در نهایت با آب ولرم شست‌وشو دهید.

توصیه‌هایی برای استفاده مناسب از بالم ریش خانگی

به‌طور کلی، این بالم‌های تقویت‌کننده، طبیعی و بی‌خطر هستند. با وجود این لازم است که قبل استفاده از محصول مقداری از آن را تست کنید تا از بروز هر نوع واکنش آلرژیک مطمئن شوید. برای اینکار مقداری از بالم‌ها را روی بخش کوچکی از پوست بمالید. اگر بعد از 12 ساعت هیچ واکنش آلرژیکی بروز نکند می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید بهتر است به دنبال روش‌های جایگزین باشید. بالم‌ها حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است باعث جوش زدن یا تشدید آکنه شوند.

حرف آخر

باوجود اینکه دستورهای طبیعی ارائه شده جزو بالم‌های ریش خانگی پرطرفدار هستند اما هیچ پژوهش علمی در خصوص تاثیرگذاری صددرصدی آنها انجام نشده است. اما برخی از مطالعات تاثیر استفاده منظم از این بالم‌ها را مثبت ارزیابی کرده است.

در هر حال به یاد داشته باشید که ژنتیک و فعالیت هورمونی نقش مهمی در این فرآیند دارند. اگر نمی‌توانید به تنهایی ریش خود را تقویت کنید و نیاز به کمک دارید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. برخی محصولات مانند محلول موضعی ماینوکسیدیل 5درصد و ملاتونین موضعی نتایج مثبتی در جهت تقویت ریش داشته‌اند. البته در صورت استفاده از این محصولات باید نسبت به عوارض جانبی احتمالی آنها نیز واقف باشید.

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور - هفته نامه سلامت

منبع: amelioretasante

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا