میزبانی کانون‌های مساجد غرب گیلان از نوزدهمین همایش «شیرخوارگان حسینی»


میزبانی کانون‌های مساجد غرب گیلان از نوزدهمین همایش «شیرخوارگان حسینی»

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا همزمان با دیگر اماکن مذهبی جمعه(۱۴مرداد) میزبان همایش «شیرخوارگان حسینی» می‌شوند تا فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکومیت کودک‌کشی‌ها از مسجد به جهان مخابره شود.

خبرگزاری شبستان_غرب گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: سال ها است که همزمان با اولین جمعه ماه محرم و به یاد مظلومیت طفل شیرخواره امام حسین(ع) سوگواره «شیرخوارگان حسینی» در سراسر ایران اسلامی و نیز نقاط مختلفی از جهان برگزار می شود.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا همزمان با دیگر اماکن مذهبی جمعه(14مرداد) میزبان همایش «شیرخوارگان حسینی» می‌شوند تا فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکومیت کودک‌کشی‌ها از مسجد به جهان مخابره شود.

همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و شیرخوارگانی که لباس سقایی بر تن دارند و سربندهای «یا حسین(ع)» و «یا علی اصغر(ع)» به پیشانی بسته اند، برگزار می شود آئینی که با عزادارای برای آخرین و کوچک ترین سرباز سیدالشهداء(ع) همراه است.

ذاکران اهل بیت (ع) در این همایش در سوگ آن طفل شش ماهه ذکر مصیبت می کنند و مادران با بلند کردن فرزندانشان روی دست فریادهای «لبیک یا حسین(ع)» سر می دهند.

میزبانی کانون‌های مساجد غرب گیلان از نوزدهمین همایش «شیرخوارگان حسینی»

*32 کانون مساجد فومن میزبان همایش «شیرخوارگان حسینی»

«یوسف نیک‌انجام» با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور؛ همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه (14 مرداد) در 32 کانون فرهنگی‌ و هنری مساجد فومن برگزار می‌شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: این کانون ها علاوه بر برگزاری مراسم و مجالس عزاداری در طول ایام محرم، روز جمعه به یاد حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه امام حسین(ع) میزبان مراسم شیرخوارگان حسینی می شوند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی گفت: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی‌اصغر(ع) را در مجلس می‌گردانند.

نیک انجام تصریح کرد: تبیین ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبدالحسین (ع)، ترویج فرهنگ عاشورا، تبیین سبک زندگی اهل بیت (ع) و اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله اهداف و رویکردهای مورد توجه در برگزاری این همایش ها است.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: در این آیین سوگواران حسینی که بیشتر آنها را بانوان تشکیل می دهند با در دست گرفتن کودکان شیرخوار خود و پوشاندن لباس های متحد الشکل در غم مظلومیت سید و سرور سالار شهیدان آه و فغان سر می دهند و به سوگواری می پردازند.

میزبانی کانون‌های مساجد غرب گیلان از نوزدهمین همایش «شیرخوارگان حسینی»

*همایش «شیرخوارگان حسینی» در بیش از ۵۰ کانون فرهنگی صومعه سرا

«نوراله صفرپور» با تسلیت تاسوعا و شعاورای حسینی اظهار کرد: همایش «شیرخوارگان حسینی» در بیش از ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا برگزار می شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: همایش شیرخوارگان حسینی، آیین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: کانون های مساجد در برگزاری آیین های خاص عزاداری محرمی همچون مراسم شیرخوارگان حسینی مشارکتی فعالانه دارند و می کوشند از این مسیر مروج فرهنگ و آیین های عاشورایی در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شوند.

صفرپور با بیان اینکه این مراسم معنوی با هدف نهادینه کردن ارزش های حسینی برگزار می شود تصریح کرد: سبک زندگی اهل بیتی، نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و تلاش برای بزرگداشت ارزش ها و آرمانها در جامعه از اهداف مهم همایش شیرخوارگان حسینی است.

گفتنی است، مراسم شیرخوارگان حسینی یک مراسم بین‌المللی است و به جز کشور ما، در ۴۵ کشور دنیا به صورت همزمان اجرا می‌شود.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان