چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای

اگر قصد انجام جراحی چشم گربه ای را دارید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این جراحی کسب کنید، در این مقاله با ما همراه شوید.

چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
کانتوپلاستی یا همان جراحی چشم گربه ای معمولا برای کسانی انجام می‌شود که افتادگی پلک دارند یا می‌خواهند ظاهری جوان‌تر و جذاب‌تر به چشم‌هایشان ببخشند. این جراحی را می‌توان یکی از عمل‌های زیبایی بسیار تخصصی و ظریف دانست که باید توسط یک جراح پلاستیک ماهر و باتجربه انجام شود. در ادامه بیشتر درباره جراحی چشم گربه‌ ای و نحوه انجام آن صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله می‌خوانید:

جراحی چشم گربه ای چیست؟ جراحی چشم گربه ای چگونه انجام می‌شود و انواع آن؟ چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام جراحی چشم گربه ای هستند؟ مراقبت‌های بعد از جراحی چشم گربه ای آیا جراحی چشم گربه ای عوارض دارد؟ سوالات متداول

بیشتر بخوانید: راه های محافظت از چشم ها، چطور تیزبینی یک عقاب را داشته باشیم؟

چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
در جراحی چشم گربه ای یا همان کانتوپلاستی، طبیعی درآوردن حالت چشم‌ها و توجه به تعادل چهره و بر هم نزدن آن بسیار اهمیت دارد. درست است که این جراحی طرفداران بسیاری دارد و در هر سال افراد زیادی این جراحی زیبایی را انجام می‌دهند. اما بسیاری از این افراد بعد از انجام این عمل زیبایی توسط جراحانی که تجربه چندانی در این زمینه ندارند، به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند و دیگر راه برگشتی نیست.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: فواید یائسگی، پیش به سوی زندگی بهتر

جراحی چشم گربه ای چیست؟


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
کانتوپلاستی یا جراحی چشم گربه ای ممکن است برای اهداف زیبایی و بادامی کردن فرم چشم یا تنها برای اهداف درمانی انجام شود. در طی این جراحی پزشک با با برداشتن بخشی از کیسه‌های پلک، افتادگی آن‌ها را از بین می‌برد و در صورت درخواست بیمار پوست گوشه بیرونی پلک‌ها کمی به سمت بالا کشیده می‌شود تا طاهری گربه‌ای به چشم‌ها دهد.

در موارد درمانی ممکن است پزشک عمل کانتوپلاستی را با جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی ترکیب کند تا ناهنجاری‌‌های ناشی از افتادگی پلک کاملا بهبود یابد.

مطالب پیشنهادی: رفع گودی و سیاهی زیر چشم، بهترین راهکار‌ها را یاد بگیرید!

جراحی چشم گربه ای چگونه انجام می‌شود و انواع آن؟


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
در کانتوپلاستی یا همان جراحی چشم گربه ای تاندون کانتال جانبی (گوشه بیرونی چشم‌ها) جدا شده، کوتاه شده و مجدداً به لبه اربیتال جانبی متصل می‌شود. به طور کلی دو نوع جراحی کانتوپلاستی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کانتوپلاستی جانبی

دقیقا همان نتیجه چشم بادامی یا گربه ای را ایجاد می‌کند و جزو جراحی‌های زیبایی پرطرفدار در چند سال اخیر به شمار می‌رود.

اپی کانتوپلاستی

در این نوع کانتوپلاستی شکل گوشه داخلی چشم تغییر می‌کند و ممکن است تنها با اهداف درمانی برای بهبود شکل پلک‌ها یا افتادگی آن‌ها انجام شود.

چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
مدت زمان جراحی در هر یک از دو روش مذکور بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد و اغلب تحت بی‌حسی موضعی و در برخی موارد بیهوشی کامل انجام می‌شود. در طی این جراحی یک محافظ پلاستیکی شفاف مخصوص، کره چشم شما را می‌پوشاند که پس از بسته شدن برش‌ها و اتمام جراحی برداشته می‌شود. سپس چشم‌ها برای جلوگیری از تورم و عفونت زخم جراحی پانسمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر زیر چشم، مناسب چه کسانی است؟

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام جراحی چشم گربه ای هستند؟


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
این جراحی بیشتر برای افرادی که به دلیل افزایش سن یا ژنتیک دچار افتادگی پلک یا ناهنجاری‌های پلک هستند انجام می‌شود. همان طور که اشاره کردیم، افتادگی پلک تنها به دلیل افتادگی پلک ایجاد نمی‌شود و ممکن است در سنین مختلف به دلیل ضعف تاندون پلک که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، مصرف بیش از حد الکل یا دخانیات یا ضربه ایجاد شود. برخی افراد نیز تنها برای تغییر فرم چشم‌هایشان و گربه ای کردن آن‌ها برای انجام این جراحی مراجعه می‌کنند.

همچنین برخی افراد برای اصلاح یا ترمیم جراحی بلفاروپلاستی خود که قبلا انجام شده یا کاهش عوارض جراحی قبلی خود برای انجام کانتوپلاستی مراجعه می‌کنند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: قهوه با مغز چه میکند؟ فِرِش و شاداب

مراقبت‌های بعد از جراحی چشم گربه ای


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
جراحی کانتوپلاستی نیز مانند جراحی‌های دیگر نیاز به مراقبت‌هایی دارد که در صورت رعایت آن‌ها نتایج بهتری حاصل خواهد شد. در ادامه به برخی از این مراقبت‌ها اشاره خواهیم کرد.

درد، کبودی و تورم تا ۷ الی ۱۰ روز بعد از جراحی طبیعی است اما برای کاهش آن بهتر است سر خود را بالا نگه دارید و از پایین آوردن سر خود در روزهای اولیه بعد از جراحی بپرهیزید تا می‌توانید استراحت کنید و به مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش بپرهیزید تا بهبود کامل تورم و زخم‌ها از مالیدن چشم‌ها یا آرایش کردن آن‌ها خودداری کنید تا حد ممکن از فشار آوردن به چشم‌هایتان خوددرای کنید. به طور مثال از خیره شدن به صفحه موبایل، تماشای تلویزیون یا مطالعه تا چند هفته بعد از جراحی بپرهیزید.

مطالب پیشنهادی: بیماری چشم الماسی چیست؟ آیا انواع بیماری‌های چشمی را می‌شناسید؟

آیا جراحی چشم گربه ای عوارض دارد؟


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
می‌توان گفت جراحی چشم گربه ای یکی از حساس‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود و باید توسط یک پزشک مجرب و ماهر انجام شود. اگر در طی این جراحی دقت لازم به خرج داده نشود ممکن است به چشم‌ها یا سیستم عصبی آن آسیب وارد شود.

از جمله عوارض جراحی کانتوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عفونت خونریزی عدم تقارن در حالت چشم‌ها کبودی و تورم باقی ماندن جای زخم‌ها

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آرایشگاه خوب برای میکاپ و شینیون غرب تهران

سوالات متداول


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
چند روز بعد از انجام جراحی می‌توانم مرخص شوم؟

می‌توان گفت عمل کانتوپلاستی یک جراحی تقریبا سرپایی است و در صورت عدم وجود مشکل خاصی شما می‌توانید چند ساعت بعد از انجام جراحی به خانه برگردید. اما بهتر است به مدت یک هفته بعد از جراحی در خانه استراحت کنید.

آیا جایگزینی برای این درمان وجود دارد؟


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
بله، در برخی موارد و به تشخیص پزشک عمل کانتوپکسی که بسیار سبک‌تر از کانتوپلاستی است از سوی پزشک پیشنهاد می‌شود. این روش کم تهاجمی‌تر است و در طی آن تاندون‌ها برش داده نمی‌شوند.

مطالب پیشنهادی: جراحی پلک بالا چشم، برای چه کسانی لازم است؟

در صورت مشاهده چه عوارضی بعد از عمل باید به پزشک مراجعه کنم؟


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
برخی عوارض مانند تورم، درد یا کبودی عوارضی طبیعی هستتند که ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل بهبود می‌یابند. اما برخی عوارض هستند که در صورت مشاهده آن‌ها بهتر است سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

درد چشم‌ها به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند در صورت خارش بیش از حد چشم‌ها و احتمال ابتلا به عفونت مشاهده خونریزی در چشم‌ها احساس درد در قفسه سینه، تنگی نفس یا نامنظم شدن ضربان قلب

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر به زیر چشم، برای رفع تیرگی

کلام آخر


چشمانی جذاب با جراحی چشم گربه‌ ای
در این مقاله قصد داشتیم تا شما را بیشتر با جراحی چشم گربه ای و نحوه انجام آن آشنا کنیم. همان طور که اشاره کردیم، این جراحی بسیار حساس است و مهم‌ترین عامل در کاهش عوارض ناشی از این جراحی مراجعه به یک پزشک مجرب و ماهر در این زمینه است. پس اگر قصد انجام این جراحی را دارید، بهتر است قبل از هرچیز به یک پزشک مجرب مراجعه کرده و از او در این زمینه مشورت بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا