هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان؛ گرد و غبار و گرمای 51 درجه


هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان؛ گرد و غبار و گرمای 51 درجه

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک از صبح روز سه شنبه در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بالابودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گرد و غبار از صبح روز سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در مناطق و ارتفاعات شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی استان خواهد شد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، نوع مخاطره در بعدازظهر‌ها رگبار، رعدوبرق، احتمال ریزش تگرگ و سیالبی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق مستعد بویژه مناطق کوهستانی و در بقیه ساعات روز وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال برخاستن گردوخاک پیشبینی شده است.

همچنین اثر مخاطره احتمال آسیب به جاده‌های روستایی و پل ارتباطی، شکستگی درختان، صاعقه شدید، ریزش تگرگ و کاهش دید ناشی از گردوخاک واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیالب و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی پیشبینی شده است.

دراین اطلاعیه در توصیه به شهروندان آمده است: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق و تگرگ، وزش بادشدید و صاعقه، گردوخاک همرفتی بکار گرفته شود.

ثبت گرمای ۵۱ درجه سانتیگراد در آبادان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبادان با ۵۱ و دهدز با ۲۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شد.

محمد سبزه زاری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای اهواز ۴۸.۹ و حداقل ۳۴.۵ درجه سانتیگراد ثبت شد. در بررسی نقشه‌های هواشناسی تا اواخر هفته جاری بویژه در نیمه شرقی جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در این ایام در بعد از ظهر‌ها به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارو رعدوبرق، تندباد‌های لحظه‌ای (در مناطق و ارتفاعات شرقی، جنوب شرقی و شمال شرقی)، وزش باد‌های متوسط گاهی تندباد‌های لحظه ای، خیزش گردوخاک محلی (بویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی) وجود دارد.از امروز تا اواخر هفته جاری وقوع دما‌های ۵۰ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود و موج گرما تا اوایل هفته آینده در سطح استان تداوم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس