تقابل ساپینتو و مورایس از چینش / خط حمله استقلال؛ یک معادله چند مجهولی


تقابل ساپینتو و مورایس از چینش / خط حمله استقلال؛ یک معادله چند مجهولی

استقلال – سپاهان بازی آغازین و جذاب هفته نخست لیگ برتر خواهد بود به این دلیل که هر دو تیم مدعی قهرمانی هستند.

به گزارش "ورزش سه"، آبی ها به دنبال تکرار قهرمانی و سپاهان مورایس را آورده تا یک بار دیگر قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. تقابل ساپینتو و مورایس نه با سوت بیژن حیدری بلکه از چینش ترکیب دو تیم آغاز می شود.

ترکیب تیم سپاهان تا حدود زیادی مشخص است و مورایس بعد از برگزاری بازی ها متعدد نفرات خود را در پست های مختلف شناخته است. رشید مظاهری مرد شماره یک این مربی پرتغالی خواهد بود. در کناره‌ها و در خط دفاع رامین رضاییان و امید نورافکن دو گزینه اصلی برای بازی هستند. محمد دانشگر و رناتو هم در قلب خط دفاعی به میدان خواهند آمد. در جلوی این مدافعان مسعود ریگی بازی خواهد کرد. زوج یاسین سلمانی و محمد کریمی در میانه میدان بازی خواهند کرد. شاید فرناندز جای یکی از این دو بازیکن شانس بازی در برابر استقلال را درصورت رفع مصدومیت داشته باشد. بدون شک آن بازیکن محمد کریمی نخواهد بود و به نظر می رسد مورایس علاقه شدیدی به این بازیکن پیدا کرده است. وینگر ها فرشاد احمد زاده و کامسوبا هستند و راحت ترین تصمیم برای مورایس انتخاب بازیکن برای خط حمله است؛ جایی که تنها شهریار مغانلو به عنوان بازیکن کارآمد و باتجربه نظر سرمربی را جلب می کند. اما استقلال درست بر خلاف سپاهان در این خط با ترافیک بازیکن روبرو است. از فصل گذشته آرمان رمضانی و امیر ارسلان مطهری باقی مانده اند و سجاد شهباززاده و کاوه رضایی هم به ترکیب تیم اضافه شده اند. دو مهاجمی که قبلا هم در استقلال بازی کرده اند.

ساپینتو تیمش را برای بازی با سپاهان با دو مهاجم روانه میدان خواهد کرد یا یک مهاجم؟ این مشخص نیست. از ترکیب استقلال در بازی دوستانه با هوادار می توان اینطور برداشت کرد که ساپینتو در هر نیمه به دو مهاجم بازی داده است. تازه پیمان بابایی هم قابلیت بازی در نوک را دارد. ساپینتو پیش تر گفته بود مربی جاه طلب است و ذهن برنده دارد و بر همین اساس می توان پیش بینی کرد استقلال در بازی با سپاهان با شیوه 2—5-3 به میدان بیاید و تیمش را با دو مهاجم روانه میدان کند. به خصوص که در خط حمله با ترافیک بازیکن روبرو است و بازی با یک مهاجم موجب نیمکت نشینی ها مداوم این مهاجمان خواهد شد و این ممکن است برای آبی ها دردسر ساز باشد.

جالب اینکه ساپینتو به همین ها هم راضی نیست و در تلاش است محمد محبی و مهدی قایدی را هم به ترکیب اضافه کند. در این صورت می توان گفت استقلال در فصل جاری بهترین مهره های تهاجمی را به خدمت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟