زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟


زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟

شما برای دم کردن زعفران راه های مختلفی دارید که دم کردن زعفران با یخ یکی از این روش ها است که بر اساس هر شیوه دم کردن، طبیعتا رنگ و طعم متفاوتی را هم تجربه خواهید کرد، که ما در این مقاله به بررسی روش های متفاوت دم کردن زعفران و بررسی بهترین روش...

ترفند عالی خوش رنگ تر شدن زعفران با یخ

به گزارش اقتصاد آنلاین، از نکات مهم و قابل توجه در استفاده از زعفران، نحوۀ دم کردن اون برای رنگ دهی بهتره. حتما با روش سنتی دم کردن زعفران، یعنی دم کردن با آب‌جوش آشنا هستید. اما ما قصد داریم که یک روش جدید رو بهتون معرفی کنیم.

چگونه زعفران را با آب جوش دم کنیم؟

دم کردن زعفران همراه با آب جوش همان روش اصیل و قدیمی ای است که تقریبا همه ما ایرانیان با آن آشنایی داریم و همانطور که می دانید خوشبختانه خیلی زمان بر هم نیست و نسبتا زود دم می کشد.

برای این شیوه از دم کردن زعفران به مقداری زعفران و آب جوش نیاز داریم و همچنین اگر ابزار های مخصوص این کار یعنی هاون و دسته هاون و روش هم باشند که بسیار عالی است و اگر آنها را نداشتید و یا به هر دلیلی قادر به تهیه آنها نبودید، می توانید از وسائل و ابزار جایگزین استفاده کنید.

زعفران را دم کنیم یا با یخ خوشرنگ می شود؟

دم کردن زعفران:

بعد از آنکه به صورت کامل و استاندارد زعفران را کوبیدید و یا آنرا با دستگاه های زعفران ساب، خرد کردید، باید آن زعفران را به مقدار کمی از آب جوش اضافه کنید و اجازه بدهید که حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کاملا به همان حالت باقی بماند و زعفران به آرامی رنگ و طعم فوق العاده خود را به آب منتقل کند.

اگر برایتان مقدور بود حتما این فعالیت را در ظرفی که دربسته است انجام بدهید، زیرا این کار موجب دو چندان شدن کیفیت محصول شما می شود.

همچنین مقدار آب و زعفرانی که شما می خواهید مصرف کنید به خودتان بستگی دارد ولی توصیه می کنیم برای اینکه به کیفیت بالاتری برسید آب را به اندازه یک سوم لیوان قرار بدهید و زعفران را هم به اندازه تقریبا ۱ قاشق سوپ خوری یا اینکه مقداری بیشتر انتخاب کنید و زعفرانی حرفه ای را تجربه کنید.

مزایای دم کردن زعفران با یخ

بله دم کردن زعفران با یخ! این روش، یک روش نسبتا تازه محسوب می‌شه. دقت کنید که این روش از روش قبلی یک مقدار زمان بر تر هست ولی درعوض رنگ و عطر بهتری رو بهتون می‌ده.

مرحلۀ اول

یک مقدار زعفران رو توی یه ظرف بریزید و چند تکه یخ روش بذارید. میتونید روی تکه یخ ها هم زعفران بریزید.

مرحلۀ دوم

حالا کافیه که بگذارید یخ آرووم آرووم آب بشه. بعد از گذشت چند دیقه زعفران به شکل زیر در میاد.

مرحلۀ سوم

همینطوری بگذارید تا یخ کاملا آب بشه و به صورت زیر در بیاد.

یک روش سریع تر برای دم کردن زعفران با یخ

اگر قبل از انداختن یخ، کمی آب‌جوش به زعفران اضافه کنید علاوه بر رنگ بهتر، زعفران زودتر دم می‌کشه. چرا که این کار باعث شک دادن به زعفران می‌شه.

درسته که با این روش رنگ و عطر بهتری از زعفرانتون می‌گیرید. اما یک نکتۀ قابل توجه در گرفتن رنگ بهتر از زعفران، خرید زعفران اصل هست. پس هنگام خرید حواستون رو جمع کنید.

تا چه اندازه ای مجاز به مصرف زعفران هستیم؟

روزانه می توان تقریبا یک گرم از زعفران را مصرف نمود و میزان استفاده تنتور آن هم تقریبا پانزده قطره در هر روز می باشد.

به طور کلی باید دانست که ماهیانه مصرف ۳ گرم از زعفران برای همه مردم خیلی مفید است و همچنین اگر بیشتر از ۵ گرم استفاده کنید مضر خواهد بود.

حتی مصرف ۵ گرم زعفران به طور یکجا در یک وعده غذایی می تواند باعث مرگ شود.

در پایان خوب است تا این راهکار ها را شما هم با انتشار این مقاله به اطلاع نزدیکان خود برسانید تا بهره بیشتری از زعفران برده شود و همچنین صرفه جویی در مصرف آن هم صورت پذیرد چراکه این گیاه بسیار ارزشمند است.

منبع: ماه چین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش